چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به توانمندی‌های همه‌جانبه تهذیبی و اخلاقی طلاب و حوزویان و با در نظر گرفتن شرایط جامعه در عرصه حقیقی و مجازی، حضور طلاب و روحانیان در جنگ رسانه‌ای با رویکرد امیدآفرینی و با رعایت شئون مربوط به حوزه علمیه ازجمله ضروریات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با اشاره به برنامه‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: افزون بر فعالیت‌های مرسوم آموزشی و تهذیبی، در ابتدای سال تحصیلی جاری برای طلاب سطح دو و سه دوره تربیت مشاور اسلامی برنامه‌ریزی‌شده و افزون بر این تلاش می‌شود رشته مشاوره اسلامی در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در زمینه‌های مختلف، افزود: پارسال در حوزه علمیه خراسان شمالی دو دوره تربیت مربی مشاور حجاب و عفاف برگزار شد و امسال هم این دوره‌ها تداوم دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌های همه‌جانبه تهذیبی و اخلاقی طلاب و حوزویان و با در نظر گرفتن شرایط جامعه در عرصه حقیقی و مجازی، حضور طلاب و روحانیان در جنگ رسانه‌ای با رویکرد امیدآفرینی و با رعایت شئون مربوط به حوزه علمیه ازجمله ضروریات است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد طلابی که نسبت به نحوه فعالیت در فضای مجازی به‌خوبی آگاه باشند افزایش یافته اما هنوز با آنچه شایسته و بایسته است فاصله داریم؛ ازاین‌رو لازم است در این عرصه ورود شایسته‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: ارتقای دانش رصد دشمن و مقابله با آن از طریق جلسات و کارگاه‌های مرتبط ازجمله مواردی است که امسال از سوی حوزه علمیه خراسان شمالی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت‌های تحقیقی، تبلیغی و آموزشی نیاز مبرم حوزه علمیه استان است، افزود: به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 حدود 570 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: به برکت این سفر سطوح تحصیلی در حوزه علمیه استان به سه و چهار ارتقا یافت و امسال برای سومین سال درس خارج برگزار می‌شود و همچنین رشته‌های تخصصی در مدارس علمیه خواهران و برادران شکل گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این توسعه‌های فیزیکی و کمی، الآن باید توسعه علمی و تحقیقی و پژوهشی در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود اساتید حوزه علمیه استان در زمینهٔ کار رسانه و تبلیغ نوین و فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته و طلاب را با خود همراه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha