پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابراهیم قاسم پور

حوزه/ حجت الاسلام قاسم‌پور گفت: راه درمان غفلت و راه فرار از آن تذکر است و جلسات سیدالشهدا و محرم سیدالشهدا محل تذکر امام به ماست در واقع مجلس سیدالشهدا احیا کننده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام ابراهیم قاسم‌پور، در جمع عزاداران امام حسین(ع) در سمنان، به میزبانی امامزاده علی بن جعفر(ع) این شهرستان، با محوریت آثار فردی و اجتماعی محرم اظهار داشت: محرم اثر سلوکی دارد و آغاز مسیر سیر الی الله است و محرم اولین منزل در سلوک یقظه و بیداری از غفلت هاست.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: روح سبک زندگی نبوی و علوی و حسینی و اربعین یک چیز است و آن حرکت کاروانی و جمعی است و در ابعاد مختلف سبک زندگی باید فرد و جامعه این نکته را لحاظ کند که حرکت کاروانی است.

وی با بیان اینکه اگر به صورت کاروانی حرکت کردید در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع و خانواده، آن وقت به وصیت امام عمل کرده اید، افزود: اگر خانواده‌ات پای کار امام حسین(ع) نیایند در بزنگاه دفاع از امام حسین(ع) کم خواهی آورد.

حجت الاسلام قاسم‌پور با بیان اینکه اولین دلیل دست کشیدن از عهد ها ترس است و یکی از عهدهای فراموش شده ما امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: دومین دلیل دست کشیدن از عهدها، قدرت توجیه‌گری است و توجیه‌گری انواعی دارد: توجه اعتقادی، توجیه سیاسی، توجیه خانوادگی.

وی با بیان اینکه اگر حواست به خانواده‌ات نباشد شاید در بزنگاه تو را از مسیر باز دارند، گفت: در تاریخ انقلاب کم ندیده ایم انسان هایی را که فرزندان و همسران شان آنها را از خط انقلاب منحرف کردند و از سوی دیگر، مادران و همسران شهدای زیادی داریم که آنها سبب رشد و همسر و فرزندانشان بودند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: یکی از اشکالات سبک زندگی امروز ما که خیلی ها را درگیر کرده، به زندگی و راحت طلبی است و یکی دیگر از مبانی سبک زندگی بر مبنای سیره نبوی، اجتماع در میان مؤمنین است.

وی گفت: ما بین خودمان هزار دیوار کشیده ایم. سیدالشهدا(ع) در اربعین می‌گوید ببینید می توانید کنار هم باشید و کاری به این عظمت انجام دهید و امام می فرماید چرا همدیگر را تکفیر می کنید و این واقعیت که هر کسی در رتبه و جایگاه خود مؤمن است را نمی پذیرید؟ در اربعین این واقعیت پذیرفته می‌شود.

حجت الاسلام قاسم‌پور تصریح کرد: یکی از خصایص که به سیدالشهدا (ع) شده است در روایات و زیارت مورد اشاره قرار دارد تربت شفا بخش است.

وی با بیان اینکه یکی از بلیه هایی که ممکن است بر سر یک فرد و اجتماع بیاید مرضی است به نام «غفلت» و در قرآن خیلی بر روی این موضوع اشاره شده است، گفت: راه درمان غفلت و راه فرار از آن تذکر است و جلسات سیدالشهدا و محرم سیدالشهدا محل تذکر امام به ماست در واقع مجلس سیدالشهدا احیا کننده است و وای به حال ما اگر در محرم غفلتی به غفلت‌های ما اضافه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha