پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران فارس

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان انیکه هدف دشمنان جز در سایه سار یک تهاجم فرهنگی با شعارهای عوام فریبانه میسر نیست، گفت: در این مسیر آنچه سد محکمی در مقابل این هدف شوم دشمنان است فرهنگ غنی حجاب و عفاف زینبی وار زنان شیعی و به طور کلی تر حجاب مسلمین جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مریم دل افکار، عصر امروز در جلسه هم افزایی و گسترش تعاملات فرهنگی میان معاونت های فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس و امور بانوان استانداری که در دفتر امور بانوان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت خانواده ها در تحکیم بنیان آنان بسیار سنگین است، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران به عنوان اصلی ترین پایگاه ترویج سیره حضرت زهرا(س) در موضوع حیا، عفاف و پوشش بانوان نقش بسزایی را دارد.

 وی با اشاره به‌ ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی  در موضوع حجاب اضافه کرد: باید همسو با آرمان های حوزه های علمیه خواهران به منظور ارائه طرح های بلند مدت و پیشگیری از موازی کاری های فرهنگی  فعالیت ها را انجام دهیم.

 معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس تصریح کرد: دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیرباز پس از تحقیق و تعمق جهت برنامه ریزی های کلان آسیب به اسلام دریافتند، زن در نظام آفرینش و دین اسلام از چنان جایگاه عمیق تربیتی برخوردار است که اگر بتوانند به پیکره عقاید زنان آسیب برسانند گویا به یک خانواده و در معنای عمیق تر یک جامعه آسیب رسانده اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان جز در سایه سار یک تهاجم فرهنگی با شعارهای عوام فریبانه میسر نیست، خاطرنشان کرد: در این مسیر آنچه سد محکمی در مقابل این هدف شوم دشمنان است فرهنگ غنی حجاب و عفاف زینبی وار زنان شیعی و به طور کلی تر حجاب مسلمین جهان است.

 دل افکار بیان داشت: با توجه به وجود پر فیض و برکت مبلغین فعال در حیطه بانوان و ظرفیت عظیم مدارس علمیه بانوان در سطح استان  تعامل و هم افزایی دفتر امور بانوان با حوزه های علمیه خواهران و برنامه های مشترک پیرامون مسائل زنان از جمله حجاب و عفاف و  ازدواج آسان یک تعامل سازنده خواهد بود.

 وی از  آمادگی حوزه های علمیه خواهران جهت ارائه مباحث مدیریت اسلامی در قالب کارگاه  با توجه به اهمیت  آموزش مباحث مدیریت اسلامی در بین کارکنان دستگاه های اجرای و نیز امکان معرفی اساتید توانمند فقه جهت آموزش احکام خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha