شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در خوی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: در وصف پیامبر اسلام (ص) تعبیر "طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ" وارد شده است و روحانیت به عنوان ادامه دهنده راه پیامبر اسلام (ص) در این زمانه باید هجرت کند و به دنبال افرادی باشد که اهل مسجد و منبر نیستند، لذا نباید در مساجد نشست و انتظار داشت دیگران به مسجد جهت حل مشکلات دینی خود رجوع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شامگاه شنبه در مراسم دهه دوم ماه محرم که در بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی برگزار شد، با اشاره به دین محبت و مهربانی بودن اسلام، اظهار داشت: قرآن بدون اینکه به مؤمن با غیر مؤمن بودن آن اشاره کند بیان می‌کند که کشتن یک انسان بی‌گناه به مثابه کشتن تمامی انسان‌های روی زمین است.

وی افزود: خدای متعال، پیامبر اسلام (ص) را به عنوان شخصیتی که رحمت آن فراگیر و شامل همه مردم دنیا است، معرفی می‌کند.

استاد حوزه با اشاره به ادعاهای دروغ غربی‌ها در مورد مهربان بودن آن‌ها، گفت: غربی‌ها به دروغ خود را انسان‌های مهربان و خیرخواه مردم معرفی می‌کنند، اما فقط در این چند سال اخیر چندین میلیون مسلمان را در کشورهای اسلامی قتل عام کردند و امروز هم در روز روشن مردم یمن را قتل و غارت می‌کنند.

 وی ادامه داد: دین اسلام دینی است که به همه ادیان الهی اظهار محبت می‌کند و در روایات ائمه معصومین (ع) در مورد خویشاوندان و همسایگان ادیان‌های مختلف تاکید به رفتارهای بسیار شایسته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان اینکه کل دین اسلام محبت است، تصریح کرد: در روایات بیان شده است که اگر دو نفر مؤمن با هم سه روز قهر باشند تا موقعی که آشتی نکرده‌اند فرد مقصر مورد لعنت خدای متعال است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مظهر محبت و ادب در دین اسلام است، گفت: انسان با رحمت آفریده شده است و دین و انسان یعنی محبت کردن به همدیگر، در حادثه کربلا هیچ جایی مشاهده نشده است که سیدالشهدا (ع) با آن همه تشنگی و خستگی، خشمگین باشد و گاهی موارد به دشمن خطاب می‌کند که اگر بخواهد حضرت می‌تواند زخم‌های او را در خیمه خود مداوا کند.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: رحمت خدای متعال در روز قیامت به اندازه‌ای زیاد خواهد بود که ابلیس هم به طمع می‌افتد.

وی بیان داشت: در وصف پیامبر اسلام (ص) تعبیر "طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ" وارد شده است و روحانیت به عنوان ادامه دهنده راه پیامبر اسلام (ص) در این زمانه باید هجرت کند و به دنبال افرادی باشد که اهل مسجد و منبر نیستند، لذا نباید در مساجد نشست و انتظار داشت دیگران به مسجد جهت حل مشکلات دینی خود رجوع کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha