پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ سرپرست گروه جهادی مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی گفت: هدف از اردوهای جهادی در مناطق سیل زده استان، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی و کمک به خانواده های آسیب دیده از لحاظ مادی، روحی و روانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، فعالیت های اردوهای جهادی و کمک رسانی به هموطنان مناطق محروم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته است.

گروه جهادی شهید حسین باقری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی صدر شهرستان علی آباد کتول یکی از گروه های فعالی است که بارها با اعزام طلاب این مدرسه، خدمات فرهنگی را به روستاهای محروم شهرستان انجام داده اند. به همین مناسبت گفت و گویی با سرپرست گروه جهادی صورت گرفته است که از منظر خوانندگان عزیز می گذرد:

ضمن عرض خداقوت، هدف از برگزاری اردو جهادی چیست؟

هدف از اردوهای جهادی در مناطق سیل زده استان، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی و کمک به خانواده های آسیب دیده از لحاظ مادی و هم روحی و روانی است.

همچنین خودسازی درونی را می توان از اهداف اصلی این اردوها به شمار آورد؛ یاد بلایا و مصیبت هایی که بر انسان عارض شده همچون سیل، از بین رفتن اموال و منازل و محصولات کشاورزی و...، همه و همه تذکراتی هستند که انسان را از درون وادار به تفکر، تأمل و تدبر کرده و در می یابد که همه ی اینها آزمایش الهی بوده و نباید نا امید شد بلکه انسان با توکل بر خدا و با پشتکار بیشتری به تلاش و کوشش بپردازد.

شما، برگزاری این اردوهای جهادی را تا چه اندازه با اهمیت می دانید؟

اهمیت برگزاری اردوهای جهادی را می توان در کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دریافت که فرمودند: «اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید». این برگزاری، توسعه و تداوم در حالی بود که جمع کثیری از طلاب، دانش آموختگان، اساتید، کارکنان و مبلغین مدرسه علمیه در کنار سایر اقشار جامعه همچون پاسداران، دانشجویان، پزشکان و... که علاوه بر هم استانی ها از استان های دیگر هم حضور داشتند و همه با هم به ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری و پزشکی و خدمات عمرانی و... مشغول بودند، ارائه خدمت نمودند.

اردوی جهادی گروه شما از چه تاریخی آغاز شده و چه زمانی به اتمام می رسد ؟

اردوی جهادی بسیج طلاب شهیده بنت الهدی از تاریخ 98/5/22 به صورت متمرکز و پیوسته در محله تازه آباد آق قلا آغاز شده و طلاب  همچنان مشغول فعالیت هستند. کلاس ها نیز در قالب چهار گروه سنی بزرگسال، جوان، نوجوان و کودک برگزار شده است.

چه برنامه هایی در این اردو اجرا شده است؟ 

مهم ترین برنامه های اجرا شده عبارت است از؛ 12 جلسه سخنرانی، 15 مشاوره اخلاقی، 3 مشاوره خانوادگی، کلاس های هنری شامل نمددوزی، خیاطی، آشپزی، قلاب دوزی، بافتنی و کاردستی، 3 نفر سوادآموزی و 12 کارگاه ازدواج (قبل و بعد ازدواج)، برگزاری جشن ها و مراسمات مذهبی، مسابقات ورزشی و دیدار با خانواده های آسیب دیده و.... بود.

تا کنون حدود 15 نفر از مبلغین خواهر برای ارائه خدمات به منطقه اعزام شدند.

اگر در پایان سخنی دارید، بفرمایید. 

کار جهادی صرفاً خودسازی درونی و بیرونی نیست بلکه یک کار فرهنگی غنی و جامع است که از برکات آن علاوه بر اهالی روستای محروم، طلاب و دانشجویان شرکت کننده نیز بهره مند می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha