پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم نصیبه محمدیان

حوزه/ محمدیان، حضرت زینب(س) را تکمیل کننده نهضت عاشورا دانست و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها اصلی ترین نقش را در بقای واقعه تاریخ ساز عاشورا ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم نصیبه محمدیان در ویژه مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، با استناد به کلامی از امام سجاد(ع) بیان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها عالمه غیر معلمه و فهیمه غیر مفهمه بودند و علم ایشان افاضه پروردگار بوده است، زیرا حضرت، فانی در حق شدند و خداوند علم الهیه خود را در وجود دختر امیرالمومنین علیه السلام قرار داد که آثار آن در خطبه ها و تفاسیر قرآن ایشان در کوفه و... مشهود است.

وی افزود: خانم زینب کبری سلام الله علیها با آن عظمتی که از اول داشتند که آن را در دامن حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام به دست آورده بودند، در عین حال، زینبِ بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است، یعنی زینب بعد از کربلا شخصیت و عظمت بیشتری دارد.

کارشناس فرهنگی، تعبد و تهجد شبانه حضرت زینب سلام الله علیها را یکی از بارزترین ویژگی های این شخصیت بزرگوار دانست.

محمدیان با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا گفت: حضرت زینب سلام الله علیها تکمیل کننده نهضت عاشورا است و اگر ایشان در واقعه عاشورا نبودند به قول شاعر: کربلا در کربلامی ماند اگر زینب نبود، لذا می توان گفت: حضرت زینب سلام الله علیها اصلی ترین نقش را در بقای واقعه تاریخ ساز عاشورا ایفا نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha