چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 864008
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
دوره روایتگری اربعین در ارومیه

حوزه/ دوره دو روزه روایتگری اربعین ویژه بانوان در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، دوره روایتگری اربعین برای  آمادگی اعزام مبلغه وخادمه در ایام اربعین، با حضور حجت الاسلام محمدمهدی شریفی‌تبار از اساتید حوزه، در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه از دیروز به مدت دو روز برگزار شد.

در این دوره دو روزه که به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین برگزار شد، انواع سخن در قرآن کریم و نوع بیان مفاهیم دینی به مردم، سبک‌های ارائه سخن، کلاسداری، روایت‌گری، تبلیغ رسانه‌ای، مبانی واصول روایت‌گری و چگونگی ارتباط با مخاطب و رساندن پیام به او مورد بررسی قرار گرفته و به حاضرین آموزش داده شد.

حجت الاسلام شریفی تبار در این دوره با اشاره به انواع سخن از دیدگاه قرآن کریم بیان داشت: قرآن کریم بیان می‌دارد که موقع سخن گفتن با دیگران محترمانه، محکم، نرم، بلیغ، رسا، آسان و ملایم و پسندیده سخن بگویید.

وی با بیان اینکه روایتگری، نوعی از تبلیغ تخصصی است افزود: در روایتگری باید تشخیص روایتگری، ارتباط ویژه با مخاطب و پرده‌برداری از حقایق مطابق با فطرت‌های حقیقت طلب مورد دقت قرار گیرد و روایتگری بیان اوصاف صالحان، صدیقان و برندگان عالم هستی است و در این راه باید تلاش شود پیام دینی به نحو احسن به مخاطب منتقل شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha