چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام لازری

حجت الاسلام مجتبی لازری گفت: شاخصه نهضت حسینی، عامل امر به معروف و نهی از منکر است و به سبب همین عامل، این نهضت شایستگی پیدا کرده است که برای همیشه زنده بماند و آموزنده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی لازری در جمع طلاب و شماری از بانوان شهرستان بندرترکمن بیان کرد: حضرت علی علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر را از همه نیکی ها حتی از جهاد، به مراتب برتر و مهم تر می دانستند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، نقش ارزنده ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد و پشتوانه محکمی برای تثبیت ارزش ها و ریشه کنی مفاسد اجتماعی است.

مدرس حوزه، قوام و جوهره وجودیِ شریعت را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: انقلاب آگاهانه می تواند ماهیت های مختلفی داشته باشد؛ زیرا پدیده های اجتماعی می توانند در آنِ واحد چند ماهیتی باشند؛ در نهضت امام حسین علیه السلام نیز عوامل زیادی موجب چند ماهیتی شدن آن شده است.

حجت الاسلام لازری تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امت اسلامی از تباهی ها و بر پا داشتن سیره و روش پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام و حاکمیت امام راستین، ارکان اصلی نهضت عاشورا را تشکیل می داد.

وی اضافه کرد: بدون شک شاخصه نهضت حسینی عامل امر به معروف و نهی از منکر است و به سبب همین عامل، این نهضت شایستگی پیدا کرده است که برای همیشه زنده بماند و آموزنده باشد.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیف واجبی از سوی خداوند است؛ اگر این دو فریضه ادا شود، همه فرایض آسان و دشوار، برپا می شود و مهمترین مرحله ی آن این است که انسان در درون، دوستدار خوبی ها و معروف ها باشد و از منکرات، مفاسد و گناهان بیزاری بجوید، این محبت و نفرت قلبی، به زبان هم جاری می شود و در عمل هم تجلی می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha