جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران

حوزه/ سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به میزبانی حوزه علمیه خواهران اصفهان در سالن همدانیان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،   مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ۹۹-۹۸ حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور پیش از ظهر امروز با حضور مدیر و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران در اصفهان برگزار شد.

در این مراسم قریب به ۲ هزار طلبه خواهر از سراسر استان در سالن خیریه همدانیان واقع در مجموعه تخت فولاد اصفهان شرکت کرده بودند.

همچنین این مراسم به صورت زنده برای حوزه هیا علمیه سرارسر کشور پخش می شد.

گفتنی است که بالغ بر ۷ هزار طلبه خواهر در حزه علمیه خواهران اصفهان درم قاطع مختلف تحصیلی مشغول به فعالیت علمی بوده و ۷ هزار طلبه فارغ التحصیل از حوزه های علمیه خواهران هستند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه طلاب و به ویژه خواهران طلبه باید به مسئله حیات ایمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند ابراز کرد: طلاب علاوه بر اینکه باید به حیات ایمانی خود توجه داشته باشد باید به حیات ایمانی دیگران نیز اهمیت بدهید.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای زن گفت: باید به جایگاه والای زن در منظومه خلقت و التزام به مسئولیت‌های با اهمیتی که بر عهده وی قرار گرفته است توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: خانواده بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی و مقدم بر سایر نهادها بوده و سلامت و صلاح سایر نهادهای اجتماعی وابسته نهاد خانواده است.

وی با بیان اینکه تحکیم نهاد خانواده مرهون تلاش بانوان است گفت: خانواده به همزیستی دو یا جند نفر زیر یک سقف محدود نمی‌شود بلکه تلاش اسلام این است که خانواده به جامعه کشیده شده و در جامعه تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم ضرورت توجه و التزام به اخلاق است، خواهران طلبه در حوزه‌های علمیه باید به تهذیب نفس و روح التزام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ماه بانو ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    حیف که برای طلاب متاهل و دارای فرزند شرایط خاصی در نظر نمی گیرن، چه بسیار طلابی که یا با نگرانی سر کلاس هستن یا بالاجبار دیگه نمیتونن بیان حوزه، حوزه خواهران نهایت باید تا ساعت12 باشه که مادرا وقت تعطیل شدن مدارس کنار فرزندان باشن ولی حیف که چنین نیست و این بی تفاوتی نسبت به چنین مسئله ارزشمندی واقعا تاسف برانگیزه، به هرحال امید که همه #سربازان_مهدوی با استعانت از وجود مقدس اهل بیت علیهم السلام عضوی موثر برای اعتلای جامعه باشند. #سال_تحصیلی_جدید_مبارک
  • sskkyy.14 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    چه حوزه‌ای !!!!! یهو دلم سوخت برا خودم و دوستام که تو چه حوزه هایی درس خوندیم!!! (از جهت مکان منظورمه)
  • شیوا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    از سال ۹۴ است که میخوام طلبه بشم و آرزویی همچین روزی و شرکت در همچین مجالسیو داشتم و دارم ولی هیچوقت نشده که نشده. ۳ ماهه نامه دادم جامع المصطفی(ص) هنوز یه جواب خشک و خالی هم ندادن بهم. هر هفته تماس میگیرم میگن هنوز کمیته تشکیل نشده،یعنی انقدرررررر سخته جوابه یک نامه رو دادن. امیدوارم آرزو به دل نمیرم و روزی من لایق حوزه و طلبه شدن باشم