پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آغاز سال تحصيلي حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در این مراسم که با حضور مسئولین استانی، شهری و طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و نظر بلند امام راحل در سال 75 به صورت مدون و با شکل جدید و مشخصی تاسیس و حدود 23 سال از عمر با برکت آن سپری شده است؛ در این مدت آن قدر این مجموعه حوزوی پیشرفت کرده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه خواهران یک پدیده عظیم و مبارکی است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران ظرفیت بسیار خوبی برای تعمیق بخشی امور دینی و  جامعه دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران با استعداد یک دانشگاه در اقصی نقاط کشور  وجود دارد که در مقطع سطح دو(کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و چهار( دکترا) در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه  علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران یکی از مهمترین فرصت‌های ایجاد شده بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند بوده که فرصت مناسبی را برای حضور خواهران در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی فراهم کرده است.

وی با بیان این که هر سه مقطع تحصیلی سطح 2، 3 و 4 در حوزه علمیه خواهران مازندان فعال است، گفت: شما خواهران طلبه نباید تنها به اتمام سطح 2 اکتفا کنید؛ بلکه شما مسیر طولانی را در پیش داشته و باید از فراگیری علوم دینی به حوزه نظریه پردازی و اصلاح بسیاری از امور و رفتار در جامعه گام بردارید؛ به همین خاطر با اعتماد به نفس، جدیت و برنامه ریزی دقیق این مسیر را پیموده و بدانید هر چه بهتر این مسیر را بشناسید، راحتر آن را طی خواهید کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به این که در حال حاضر  رسالت حوزه علمیه خواهران بیش از گذشته سنگین تر شده است؛ بنابراین لازم است برای اثر گذار بیشتر  در جامعه جهانی تلاش کنید، زیرا امروز، جامعه و مردم کشور، تنها مخاطب شما نیستند، بلکه جامعه جهانی مخاطب شما خواهند بود.

 غفاری بیان کرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 22 مدرسه علمیه با بیش از 5 هزار طلبه در مقاطع سطح 2،3 و 4 است و در سال جاری بیش از ۵۰۰ نفر برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: : ما در حوزه علمیه تعطیلی نداریم که بخواهیم بگوییم زمان آغاز سال تحصیلی است، تکلیف تعطیل بردار نیست، ما مکلف به ادای تکلیف و مأمور به ابلاغ تکلیف و مبلغ، مروج و مدافع دین مبین اسلام هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطرنشان کرد هیچ چیز مانع انجام فعالیت و تکلیف ما نمی تواند بشود و همچنان پای رکاب ولی زمانمان رهبر معظم انقلاب این علمدار نظام و ابوالفضل زمان، در راستای تبیین گام دوم انقلاب مردانه ایستاده ایم و زینب گونه تبلیغ انقلاب می کنیم تا خواب راحت را از چشم دشمنانمان برباییم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha