جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یت الله شب زنده دار

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: عامل و رکن در موفقیت انسان پژوهشگر،‌متعلم و طالب علم در این است که جهد، سعی بلیغ،‌تلاش شبانه روزی و رغبت فراوان به کار داشته باشد اگر این دو بود شخص حتما موفق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله شب زنده دار، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه عالی فقه علوم اسلامی (تحت اشراف رهبر معظم انقلاب)که در قم برگزار شد، گفت: قرآن زمانی که قصد دارد، هدف خلقت را بیان کند، اشاره به احسن عملا می کند. این نشان  می دهد که انسان باید دنبال عمل احسن و احسن اعمالا باشد.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این که آفرینش ما انسان ها بر این است که اولا اهل عمل باشیم و ثانیا عمل ما احسن باشد، افزود: عامل و رکن در موفقیت انسان پژوهشگر،‌متعلم  و طالب علم  در این است که جهد، سعی بلیغ،‌تلاش شبانه روزی  و رغبت فراوان به کار داشته باشد اگر این دو بود شخص حتما موفق خواهد بود.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: عنصر اصلی در موفقیت این عواملی است که بیان شد و همین مسائل مورد توجه اهل بیت(ع) است.

این استاد اخلاق حوزه افزود: در کلام حضرت بقیه الله، سخن از بلیغ است و آن بلیغ یعنی رغبت یعنی علاقه مندی و تلاش شبانه روزی و پشت کار. برای افزایش رغبت هم نیازمند به عواملی مانند توجه و درک به نوکری نسبت به حضرت بقیه الله است. طلبه باید بداند نوکر این دستگاه است و همین توجه موجب ایجاد و افزایش رغبت می شود.

وی با بیان این که هیچ امری در این عالم موازی با خدمت به دین نیست، ابراز داشت: ولی این نیازمند به سلاح علم، تهذیب نفس، تقوا و... است.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که گا ها دیده و یا شنیده می شود، که طلبه از وضعیت و شرایطی که در آن قرار دارد، ناامید است افزود: طلبه و نوکر امام عصر(ع) کسی است که همیشه و در هرجا آماده باشد، دیگر با این سخن، ناامیدی معنا نخواهد داشت.

این استاد اخلاق حوزه افزود: طلبه باید مواظب زی طلبگی  باشد و خود را در همه حال مسئول بداند. توجه به این موارد است که انسان را موفق می کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خطاط IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام علیکم ضمن تشکر از عوامل سایت خبر گزاری حوزه ، نکته ای را لازم به تذکر میدانم و آن اینکه در گزارش از این جلسه افتتاحیه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی کمی بی دقتی شده است . غیر از دو یا سه مورد که اشتباه نوشتاری و تایپی رخ داده است . دو اشتباه محتوایی هم مرقوم شده است . 1- استاد محترم در این جلسه برای طلاب و متعلمین ، تلاش و رغبت را لازم دانستند نه برای رسیدن به مراتب عالی انسانی و این دو تعبیر تفاوت های زیادی دارد 2- در سخنان حضرت بقیه الله (عجل الله فرجه الشریف) سخن از بلیغ وجود ندارد و بلیغ به معنای رغبت نیست بلکه صرفا تاخر کلمه رغبت از کلمه جهد به خاطر حفظ بلاغت کلام است