سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، حوزه انقلابی را عامل به منویات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره بازوی توانمند نظام اسلامی بوده و خواهند بود، لذا طلاب باید در این مسیر ارزشمند و نورانی علاوه بر فراگیری علوم حوزوی، تهذیب و اخلاق را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی  جدید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت:  مهم ترین رسالت انبیای الهی هدایت انسان ها به سوی راستی و نیکی و مقابله با جنود شیطان بوده و رسالت اصلی امروز طلاب علوم دینی تبیین احکام و معارف ناب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد:  امروز روحانیت و حوزه های علمیه مرکز و کانون هدایت بوده و در عرصه های مختلف نقش آفرین و تاثیرگذارند.

وی، حوزه انقلابی را عامل به منویات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: حوزه های علمیه همواره بازوی توانمند نظام اسلامی بوده و خواهند بود، لذا طلاب باید در این مسیر ارزشمند و نورزانی علاوه بر فراگیری علوم حوزوی، تهذیب و اخلاق را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:امروز مهم ترین رسالت حوزه های علمیه به طور عام جذب داوطلبان علاقه مند به کسوت روحانیت و تربیت آنها برای تبدیل شدن به انسانی دانشمند و مهذب می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک به طلاب جدید بیان کرد: شما طلاب علوم دینی که از سربازان امام زمان (عج) هستید بدانید مسیری ارزشمندی را انتخاب نموده اید که باید قدر این فرصت ها را بدانید. مسیر طلبگی هر چند سخت و فراز و نشیب هایی دارد، ولی وقتی در این مسیر قدم برداشتیم باید صبور باشیم  و با جدیت ادامه دهیم.

تقویت بنیه مالی و علمی مدارس در اولویت است

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که نگاه مدیریت حوزه استان به تمام مدارس علمیه، طلاب و اساتید یکسان است، عنوان کرد: یکی از برنامه های جدی مدیریت حوزه علمیه قزوین در دوره جدید ایجاد منابع  پایدار در حوزه های علمیه و همچنین ارتقاء سطح علمی طلاب مدارس علمیه استان قزوین  است.

قدردانی از امام جمعه تاکستان

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ضمن قدردانی از مدیر مدرسه علمیه تاکستان و اساتید این مدرسه، از حمایت های جدی و دلسوزانه نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان، در راستای پیشرفت و تعالی حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

در پایان این مراسم یکی از طلاب در رثای شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای اشان به مرثیه سرایی پرداخت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha