پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر آموزش و پرورش به وضعیت حجاب معلمان، گفت: وقتی دبیر در سر کلاس آرایش کرده و با لباس‌ها و مدل‌های آن‌چنانی حضور می‌یابد، دانش‌آموز او هم به خودی خود به آن سمت کشیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان، با تأکید بر اجرای کارهای اثباتی در مدارس، خطاب به مسئولان آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش کنید بیش از پیش دانش‌آموزان را با مصلا و نماز جمعه آشنا کنید.

وی ادامه داد: مثلاً درس مرتبط با نماز جمعه در دوره ابتدایی در مصلا برگزار شده و فرزندان را عملاً با این فضا آشنا کنید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهتمام بیشتر به وضعیت حجاب و پوشش در مدارس، اظهار کرد: یکی از مشکلات حجاب مدارس، نحوه پوشش دبیران است؛ زیرا معلمان و دبیران به دانش‌آموزان الگودهی می‌کنند.

وی افزود: وقتی دبیر در سر کلاس آرایش کرده و با لباس‌ها و مدل‌های آن‌چنانی حضور می‌یابد، دانش‌آموز او هم به خودی خود به آن سمت کشیده می‌شود؛ ازاین‌رو باید راجع به دبیران کنترل‌های بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید موضوع حجاب دبیران در ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها مدنظر قرار داده شود؛ چراکه وضعیت حجاب برخی از معلمان در مدارس شایسته و پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های تربیتی و زیرساختی خود را به مهدهای کودک بسط دهیم، افزود: در مهدکودک نقش اساسی تربیت زده می‌شود، وقتی در مهدکودک رقص و اشعار وارداتی مبتذل رواج داشته باشد شخصیت بچه این‌گونه شکل می‌گیرد و وقتی بزرگ شد دیگر بسیار دشوار می‌شود آن را تغییر داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: تغییر شخصیت چنین فردی در بزرگ‌سالی محال نیست ولی بسیار سخت است؛ ازاین‌رو باید از مهدکودک‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: باید پای‌بست‌ها را به‌درستی شکل داده و تلاش کنیم  زیرساخت شخصیت فرزندان را به‌درستی بچینیم تا از این طریق نسل جدید ما در آینده به‌صورت خودکار به سمت خوبی‌ها و معارف پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انس با قرآن و نفوذ آهنگ قرآن در روح و جان انسان به ویژه بچه‌ها بسیار تأثیرگذار است؛ به همین دلیل اگر ارتباط با قرآن در مدارس پررنگ شود این موضوع سبب می‌شود خودسازی بچه‌ها افزایش یابد.

امام جمعه بجنورد افزود: نور قرآن در وجود انسان به ویژه جوانان و نوجوانان اثر می‌گذارد و اگر کسی با قرآن انس بگیرد از نور آن بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha