جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، برخورداری از حریت و آزادگی را لازمه کار فرهنگی دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی جریانات سیاسی، حریت و آزادگی را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و می‌باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایانه در این جلسات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای معرفی نیکی، نیکان را به ما معرفی می‌کند و در واقع برای معرفی نیکی به مصادیق می‌پردازد. ما نیز در شورای فرهنگ عمومی باید مصادیق فرهنگی را که عاشورا، غدیر، قرآن، انتظار ظهور، نماز جمعه و جماعت است، معرفی کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هیچ باغبانی نمی‌تواند با نگاه دستوری زمینه رشد و نمو را فراهم آورد. در حوزه فرهنگی نیز این گونه است و همه باید زمینه‌ رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کنیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی بستر رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند، بیان کرد : نگاه خدای متعال این گونه بوده که پیغمبران باید زمینه و بستری را فراهم کنند تا مردم خودشان برای اجرای عدالت به پا خیزند و نگاه دستوری در این حوزه را راهگشا ندانسته است.

 وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) با فرهنگ در مقابل شمشیر ایستاد و فرهنگ دینی و الهی را تبیین کرد. نخستین آیات قرآن نیز در عرصه قلم و فرهنگ است و این مهم جایگاه والای فرهنگ و قلم را در نگاه دینی نشان می‌دهد.

 امام جمعه قزوین  عنوان کرد: خیلی وقت‌ها خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های بیگانه با فرهنگ ما آمیخته می‌شود و فرهنگ الهی و دینی ما را مخدوش می‌کند. خدا اصرار دارد بین فرهنگ شیطانی و الهی مرزبندی صورت بگیرد تا جامعه آسیب نبیند.

نماینده ولی  فقیه و امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدا می‌فرماید کار شیطان این است که شما را تحقیر کند و داشته‌ها و توانمندی‌هایتان را برایتان کوچک جلوه دهد تا در شما یأس و ناامیدی ایجاد کند. فرعون نیز با تحقیر قومش، بر آنها مسلط می‌شد و این شیوه‌ی فرهنگ‌های شیطانی است.

 امام جمعه قزوین به اهمیت گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد وتصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، بسیار حیاتی و مهم است و باید به صورت ویژه و اختصاصی به آن پرداخته شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، برخورداری از حریت و آزادگی را لازمه کار فرهنگی دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی جریانات سیاسی، حرّیت و آزادگی را زیر سؤال می‌برند و کسی که عضو آنهاست برای سخن گفتن باید از آنها اجازه بگیرد و این خارج از حریت و آزادگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha