جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر این که حوزه انقلابی باید پاسخگوی همه مطالبات نظام اسلامی باشد، گفت: در حال حاضر احکام ۲۸ گروه علمی حوزه آذربایجان شرقی با ۱۱۸ عضو صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، ظهر امروز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آذربایجان شرقی  که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله در دوره مدیریت جدید حوزه های علمیه که در امتداد مدیریت های ارزشمند گذشته بوده است شاهد وقوع رویدادها و اتفاقات بسیار ارزشمندی بوده ایم که نمونه  اخیر آن همان ابتکار عمل بکارگیری طلاب در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در سه استان کشور بود.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: حضور پرشور، متعهد و مسئول طلاب در مناطق سیل زده، بار دیگر روحانیت را در آغوش مردم جای داد.

وی بیان کرد: در بحث راه اندازی اردوی کشوری، حوزه علمیه آذربایجان شرقی توانست بیش از ۸۰۰ طلبه در سطوح مختلف را در ۴ مدرسه طی مدت زمان ۴۰ روز مدیریت کرد از ابتکارات دیگر مدیریت جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: برنامه ریزی، ابتکار، نوآوری و خلاقیت از ویژگی های این دوره مدیریت حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر احکام ۲۸ گروه علمی با ۱۱۸ عضو صادر شده است و تاکنون ۳۵۰ نفر از اساتید اقدام به ارائه مقاله علمی کرده اند و در سال گذشته موفق به برگزاری کارگاه تلبس برای بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به راه اندازی سامانه اعزام مبلغ اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه تاکنون ۵۰۰ مبلغ در عرصه های مختلف  فرهنگی، معرفتی، اخلاقی و دینی به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: توانمند سازی معلمان، تشکیل کمیته بحران و احداث ۳۲ واحد مسکونی برای اساتید سطوح مختلف در سردرود از دیگر اقدامات این حوزه مبارک می باشد.

 امام جمعه تبریز تأکید کرد: نشر انقلاب اسلامی، ترویج معارف و آموزه های انقلاب و اسلام از رسالت های اصلی حوزه های علمیه است که به تبع آن نیز حوزه علمیه آذربایجان شرقی نسبت به آن اهتمام جدی دارد.

وی به برنامه های توسعه ای و پیشرفت های ارزشمند حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: امیدوارم در برنامه های تحولی حوزه های علمیه نسبت به بحث معیشت طلاب نیز توجه ویژه ای شود.

 مشاهده گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    0 0
    اصلا تیتر خوبی انتخاب نشده. تیتر بهتری کار کنید