جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آغاز سال تحصيلي حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای بیش از 350 استاد است که بیش از 90 درصد اساتید سطح 2 مدارس علمیه خواهران مازندران از فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران استان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، فاطمه هدایتی  در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه علمیه خواهران دارای مقاطع تحصیلی عمومی سطح 2(کارشناسی)، دوره عالی سطح 3(کارشناسی ارشد) و دوره تخصصی سطح 4(دکترا) بوده که شیوه تحصیل در مقطع سطح 2 به‌صورت حضوری تمام‌وقت و پاره‌وقت است و حداکثر سن داوطلبان برای شیوه حضوری تمام‌وقت 30 سال؛ (متولدین سال 68 و پس‌ازآن) بوده و شیوه پاره‌وقت شرایط سنی ندارد.
وی افزود: تحصیل در سطح ۲ حوزه علمیه خواهران به دو شیوه پاره‌وقت و تمام‌وقت و مدت تحصیل طلاب در این مقطع ۷ سال است.
وی با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه در مقطع سطح 2(کارشناسی) و چهار مرکز تخصصی حوزوی در سطح  سه (کارشناسی ارشد) و یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح 4 (دکترا) در حال فعالیت است، افزود: مدت سه سال است که مقطع سطح ۴(دکترا) در حوزه علمیه خواهران مازندران راه اندازی شده است و در رشته‌های فقه خانواده و تفسیر تطبیقی در استان پذیرش طلبه دارد.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: خواهران طلبه‌ مازندران در مقطع سطح 3رشته‌های تفسیر، علوم قرآنی، کلام اسلامی، فقه و اصول را فرامی گیرند.
وی افزود: حوزه علمیه خواهران مازندران با احتساب طلبه‌های جامعه الزهرا، طلبه‌های غیرحضوری و نیمه‌حضوری دارای بیش از 5 هزار طلبه است.
وی تصریح کرد:  طلبه‌های فارغ‌التحصیل سطح 2 بعد از ورود به سطح 3 می‌توانند مجوز تدریس دریافت کنند و در حال حاضر
حوزه علمیه خواهران مازندران دارای بیش از 350 استاد است که بیشتر انها از خواهران فارغ التحصیلان سطح 3 مدارس علمیه خواهران استان هستند.
هدایتی در پایان با اشاره به این که درسال ۹۷ معدل طلبه‌های خواهر بالای ۱۷.۵۷ بوده است، خاطر نشان کرد: اگرچه با معدل الف فاصله‌داریم، اما عزم جدی و همت والای طلاب خواهر برای علم‌آموزی شایسته تقدیر است.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha