سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله مهدوی

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که پیام عاشورا فدایی دین شدن و در این زمان گوش به فرمان ولی فقیه بودن است، گفت: رهبر معظم انقلاب از ما حوزه های انقلابی می خواهند که روحیه بسیجی و انقلابی داسته باشیم؛ البته تعقل و تفکر باید همراه با روحیه انقلابی باشد و از تعصب دور باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در مراسم عزاداری هفته شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد:  امام حسین(ع) با یک روحیه انقلابی اقدام به مقابله با دشمن زمانه خود کردند، گرچه صحیح آن این است که امام معصوم به وظیفه خود عمل کردند و همان گونه که صبر امام حسن دین خدا را حفظ کرد، قیام امام حسین(ع) دین را حفظ کرد.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: وقتی وظیفه ای برعهده یک مبلغ  است، باید آن را  به خوبی انجام دهد؛ روحیه انقلابی که رهبری مکرراً بیان می کنند به معنی عمل کردن بیش از وظیفه نیست، بلکه به درستی و به موقع وظیفه را انجام دادن است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: امروز جمعیت کشور ما ۸۰ میلیون نفر است، اما کسانی که موثر در حفظ دین خدا هستند و دین را به ظهور می رساند، قطعا خیلی کمتر هستند. ما با یاران اباعبدالله الحسین(ع) خیلی فاصله داریم.

وی افزود: ما که ادعا داریم خواهان سربازی امام زمان(عج) هستیم، آیا چنین آمادگی را داریم؛ پیام عاشورا فدایی دین شدن و در این زمان گوش به فرمان ولی فقیه بودن است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: عاشورا باید طلبه را این گونه تربیت کند، ویژگی اصحاب امام زمان(عج) در سوره بقره سبقت به خیر است که سبقت به شهادت از آن جمله محسوب می شود  که با انتخاب شهادت متفاوت است.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب از ما حوزه های انقلابی می خواهند که روحیه بسیجی و انقلابی داسته باشیم؛ البته تعقل و تفکر باید همراه با روحیه انقلابی باشد و از تعصب دور باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی مطاع دنیا را به جای آخرت بپسندیم، آن زمان دل کندن  از دنیا سخت می شود و سبقت به خیر و شهادت صورت نمی گیرد. دل بسته دنیا شدن و شهرت، ریاست، درس و ...‌باعث می شود که کمال انقطاع صورت نگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha