چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نوایی مراسم آغاز سال حوزه

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی گری درون حوزه های علمیه، گفت: باید نشست های اندیشه سیاسی، روشنگری و بصیرت افزایی در حوزه بیش از پیش برگزار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تربت حیدریه گفت: طلاب و روحانیون باید در چندین عرصه، در بدنه حوزه های علمیه تلاش کنند تا بتوانند انسان هایی تاثیر گذار برای جامعه و همچنین جهان اسلام باشند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت آموختن علم به عنوان یکی از مهمترین رسالت های طلاب، تصریح کرد: یک طلبه باید حداقل ده سال با گستره و ابعاد لازم درس بخواند و برای تدریس روزانه 5 ساعت و تبلیغ، روزانه 8 ساعت مطالعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به ضرورت پایبندی به تهذیب نفس به عنوان رسالت دوم طلاب علوم دین بیان کرد: روحانیون چراغ هدایت برای مردم هستند که گره های اجتماعی را باز می کنند و به همین جهت است که همه مردم از ابتدای تاریخ تا به امروز نیز همواره دوستدار و علاقه مند به علما و روحانیون بوده و هستند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز بزرگترین خدمت به جامعه توسط طلاب و روحانیون، همین مساله بیان کامل و جامع دین است تا مردم را از گمراهی نجات دهد، به مساله «ورود به عرصه اجتماعی» اشاره و آن را بعنوان سومین رسالت طلاب و روحانیون در شرائط و اقتضائات امروز جامعه اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت های مهم طلاب، ورود به عرصه های اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وی، ورود به عرصه سیاست را چهارمین رسالت روحانیون عنوان و بیان کرد: روحانی باید خطوط و جریان های سیاسی درون جامعه و نظام را بشناسد و بینش سیاسی بالنده ای داشته باشد، زیرا اسلام از ابتدا بر پایه سیاست بوده و هدایت جامعه، مبارزه با کفر، ایجاد جبهه متقین و همچنین سایر دستورات دینی بر پایه سیاست های دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی گری درون حوزه های علمیه، ابراز کرد: باید کلاس ها و نشست های اندیشه سیاسی، روشنگری و بصیرت افزایی همراه با سایر متون حوزه برگزار شوند.

همچنین در حاشیه مراسم آغاز سال مدارس علمیه تربت حیدریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی، امام جمعه و رئیس حوزه های علمیه این شهرستان خاطر نشان کرد: شهرستان تربت حیدریه دارای سه حوزه علمیه مرحوم هراتی، فولاد و ریحانه الرسول(س) می باشد که 550 طلبه و روحانی به همت 50 استاد در چهار مقطع در آن تحصیل می کنند و امسال نیز سه رشته تفسیر، تبلیغ و فقه و اصول برای تدریس به حوزه علمیه تربت حیدریه افزوده شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha