پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در خوی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: ارزش مرد و زن از دیدگاه اسلام مساوی است و خداوند متعال در سوره‌های مختلف، قرآن حقوق زن و مرد را تبیین کرده و به هر یک از آنان به رعایت این حقوق دستور داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شامگاه یک‌شنبه در مراسم دهه دوم محرم که در بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی برگزار شد، با اشاره به ملاک و معیار ارزش‌گذاری در اسلام، اظهار داشت: ارزش مرد و زن از دیدگاه اسلام مساوی است و خداوند متعال در سوره‌های مختلف، قرآن حقوق زن و مرد را تبیین کرده و به هر یک از آنان به رعایت این حقوق دستور داده است.

وی افزود: تفاوت مرد و زن در ساختمان مادی به دلیل اقتضای خلقت است و در صورت تخطی از این قانون طبیعی امکان خلقت انسان ممکن نبود.

استاد حوزه اضافه کرد: بلاها برای انسان در اثر اعمال او رخ می‌دهند و انسان خود مصداق رحمت الهی است و اگر این رحمت الهی را حفظ کند به رحمت بی‌کران الهی وصل می‌شود.

این مفسر قرآن بیان داشت: خدای متعال در سوره بقره چهار بار رحمت خود را به مردم متذکر می‌شود و همه هستی از رحمانیت الهی شروع شده و این رحمانیت جلوه‌های مختلفی دارد که نرمی اخلاق، مهربانی و محبت در انسان یک جلوه آن می‌باشد و در سوره آل عمران خدای متعال به پیامبر اکرم (ص) با بیان این آیه "فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم " بیان می‌کند که نرمی حضرت رسول (ص) هم از خدای متعال است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha