جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید کاوه

حوزه/ یادواره سردار شهید محمود کاوه صبح از امروز با حضور خانواده شهید، مردم ولایی استان و جمعی از همرزمان شهید و مسئولان در حسینیه جماران بیرجند آغاز شده و تا ظهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، همایش بزرگ رهروان زینبی با حضور بیش از 500 نفر از بانوان فردوس  روز گذشته از هیئت ابوالفضلی (ع) این شهر آغاز شد و تا امام زادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم ادامه یافت.   

حجت الاسلام  کامجو، امام جمعه موقت فردوس در جمع بانوان شرکت کننده این همایش که با حرکت نمادین اسرا و تعزیه خوانی همراه بود با برشمردن رشادت های حضرت زینب (س) در جریان واقعه کربلا، حق گویی و شجاعت را دو ویژگی مهم آن حضرت برشمرد.

 جمع آوری 120 میلیون تومان زکات در نیمبلوک

مردم بخش نیمبلوک از ابتدای امسال 120 میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیمبلوک اظهار کرد: 60 درصد زکات جمع آوری شده در بخش های مسکن، تامین جهیزیه، درمان و... هزینه شد.

جانی با اشاره به اهدای 180 اصله درخت پسته و زرشک در روستای کرغند در اجرای طرح شجره طیبه گفت:در این بخش 290 زکات دهنده وجود دارد.

حجت الاسلام مرادی مسئول جمع آوری ستاد زکات قاینات هم گفت: سال گذشته مردم شهرستان 520 میلیون تومان زکات به این ستاد اهدا کردند.

یادواره ای برای شهید «دره باز»

یاد و خاطره شهید «ملایی» در روستای دره باز بخش نیمبلوک گرامی داشته شد.

کریمی فرماندار قاینات، در این یادواره اظهار کرد: خون حامل زلال ترین پیام از جنس آگاهی، حرکت، عزت، آزادگی و شرف است و شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

 امام جمعه سرایان هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: اگر شهدا نبودند که جانشان رابرای آبادانی، امنیت و کیان ارزش‌ های اسلامی و اعتقادات ناب اهل بیت (ع) فدا کنند، امروز سرنوشت ما خیلی بهتر از کشورهای اطرافمان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین نجمی پور تصریح کرد: خانواده شهدا حماسه شهیدان را مضاعف کردند و مادران شهدا مروجان فرهنگ زینب کبری (س) بودند.

ورود بنیاد برکت برای اشتغال زایی با «سحاب»

بنیاد برکت با اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اشتغال هزار نفر در نهبندان ورود کرد.

فرماندار نهبندان در دیدار با مجری و تسهیلگران طرح سحاب، گفت: حضور و مشارکت بنیاد برکت، فضای مناسبی را در شهرستان برای ایجاد اشتغال های خانگی و فردی به وجود آورده است که با توجه به شرایط منطقه و لزوم افزایش سرمایه گذاری، آمادگی برای همکاری بیشتر وجود دارد

مجید بیکی، با اشاره به حضور یک ساله بنیاد برکت در شهرستان و اجرای طرح آسمان که به عضویت دو هزار و 82 نفر در قالب ٢٠ صندوق منجر شد ابراز امیدواری کرد در طرح جدید، گستره شمولیت روستاها افزایش یابد و حداکثر استفاده برای کاهش نرخ بیکاری در نهبندان انجام شود.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha