شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موکب

حوزه/ مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی ۳۵ دفتر خدمات زیارتی آماده خدمت‌رسانی برای اعزام زائران به عتبات هستند که ۶ دفتر موقت در شهرهای سه قلعه، درح، عشق آباد، دیهوک و خضری نیز برای تسهیل کار سفر زائران اربعین راه‌اندازی شده است.

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند از ثبت نام دوهزار زائر خراسان جنوبی در سامانه سماح خبر داد و گفت: در حال حاضر برای زیارت عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی از خراسان‌جنوبی حدود دو هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ۳۵ دفتر خدمات زیارتی آماده خدمت‌رسانی برای اعزام زائران به عتبات هستند که ۶ دفتر موقت در شهرهای سه قلعه، درح، عشق آباد، دیهوک و خضری نیز برای تسهیل کار سفر زائران اربعین راه‌اندازی شده است.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به روند تسهیل زائرین اربعین حسینی از کشور تصریح کرد: سال گذشته برای تسهیل صدور روادید در خراسان‌جنوبی کنسولگری موقت عراق در بیرجند راه اندازی شد که در سال جاری با توجه به حذف ویزا از سفر زائران عتبات در محرم و صفر پیگیری این موضوع ضرورتی نداشت.

نوفرستی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی باید در سایت سماح ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح از آن جهت ضرورت دارد که از خروج کسانی که برگ پرینت بیمه مربوطه را نداشته باشند در مرز جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: هزینه بیمه و خدمات درمانی هلال احمر برای هر زائر حسینی در حدود ۲۲ هزار تومان است.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی به رایزنی ها برای افزایش مرزهای خروج از کشور برای زائران خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد: برای سال جاری مرز خروج زائران اربعین خراسان‌جنوبی در سامانه مرز چزابه تعیین شده است ولی در حال رایزنی هستیم تا مرز خسروی و مهران نیز افزوده شود تا علاقمندان با سهولت بیشتری بتوانند عازم عتبات شوند.

نوفرستی یادآور شد: سال گذشته برای خروج زائران از مرزهای خروجی مشکلی نداشتیم و هم استانی های علاقمند به زیارت اربعین از این جهت نگرانی نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha