جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید جمعی از میهمانان غیرمسلمان ایلینوی از مسجد

حوزه/ طی مراسمی که به منظور تبلیغ صلح و درک اسلامی انجام گرفت، جمعی از غیرمسلمانان آمریکایی از مسجدی در ایالت ایلینوی بازدید به عمل آورده و نسخی از قرآن مجید به آنان هدیه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» گروهی از میهمانان آمریکایی طی رویدادی که به منظور تبلیغ پیام صلح و درک اسلام انجام شده است ، از مسجد رولینگ مدوز در ایالت ایلینوی در آمریکا بازدید کرده اند.

در این بازدید که اوایل این ماه  انجام شد ، به میهمانان نسخه هایی از ترجمه انگلیسی قرآن کریم و ادبیات اسلامی رایگان اهدا گردید.

آنها با هنر خوشنویسی اسلامی که در غرفه نمایشگاه برای میهمانان برپا شده بود نیز آشنا شدند.

میهمانان در گفتگو با دکتر سبیل احمد، به نمایندگی از مسجد که یک مسلمان هندی اهل حیدرآباد می باشد، این روش را گامی عالی در ارتقاء مدارای مذهبی خواندند.

گفتنی است در مراسم «درهای باز» مسلمانان در سراسر جهان معمولاً درهای مساجد خود را برای میهمانان به ویژه غیرمسلمانان می گشایند تا آنا درکی مذهبی از آموزه های دینی اسلامی به دست بیاوند. به عنوان مثال، مراسم «بازدید از مسجد من» هر ساله در تعدادی از کشورها از جمله استرالیا ، انگلستان ، نروژ و فرانسه برگزار می شود. این رویداد در انگلستان ، نخستین بار در فوریه 2015 آغاز شد و حدود 20 مسجد در آن شرکت داشتند. حدود 250 مسجد در رویداد امسال که در فوریه گذشته برگزار شد، شرکت کردند. این درحالی است که در سال گذشته 280 مسجد و در سال 2017 ، مساجد شرکت کننده در این مراسم 150 مسجد بودند. در کانادا ، اولین روز بازدید از مسجد من در اکتبر سال 2017 برگزار شد. اکتبر سال گذشته نیز بیش از 100 هزار غیرمسلمان از بیش از 900 سجد سرتاسر آلمان بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha