جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب علم آموزی است، تصریح کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) وظیفه دارند از ظرفیت هایی که برای آنها ایجاد شده به نحو مطلوب در جهت علم آموزی بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله ساری ساری امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان بر ضرورت بهره گیری مناسب فرهنگ و سیره حسینی از سوی طلاب در ماه های محرم و سفر تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز وظیفه حفظ و گسترش دین بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است، افزود: امام حسین(ع) برای حفظ و دفاع از اسلام ناب در برابر یزید ایستاد و به شهادت رسید.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که پس از ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت، این علما و بزرگان دینی بودند که در برابر متجاوزان و دشمنان دین ایستادند، خاطرنشان کرد: امروز این رسالت مهم بر عهده حوزه های علمیه و طلاب جوان است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب علم آموزی است، تصریح کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) وظیفه دارند از این ظرفیت هایی که برای آنها ایجاد شده به نحو مطلوب در جهت علم آموزی بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه نباید هیچ دغدغه ای جز تعلیم و تعلم در حوزه داشته باشند، خاطرنشان کرد: طلاب باید از پرداختن به امور حاشیه ای در دوران تحصیل به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که یکی از آفت های مهم دوران طلبگی ورود یک طلبه به مسائل حاشیه ای است، تصریح کرد: طلاب باید در دوران تحصیل تنها به فکر علم آموزی باشند و از ورود به سایر مسائل غیر ضروری پرهیز کنند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در بخش دیگری از سخنان خود به صورت توجه طلاب به مباحث اخلاقی و تربیتی اشاره کرد و گفت: طلاب باید با رفتار، اخلاق و کردار خود جامعه را به سمت دین و ارزش های الهی سوق دهند.

وی با بیان این که امروز جامعه به رفتار و اعمال طلاب و روحانیان توجه بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: حوزویان باید در عمل نیز همان گونه که سخن می گویند رفتار کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha