شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
photo_۲۰۱۹-۰۹-۱۵_۰۵-۵۱-۱۲ (2).jpg

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان این که هر حوزه علمیه ای باید بانو امین های دیگری را تربیت کند، گفت: این گونه تربیت نیازمند اخلاص در کار و رنگ الهی داشتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) خواهران شهر قدس استان تهران که امروز در محل این حوزه علمیه برگزار شد، به تبیین رسالت های طلبگی بانوان در جامعه پرداخت و اظهار داشت: اینکه بانوان طلبه علاوه بر حضور در عرصه علم آموزی به امر خانه داری، همسرداری و امورات مختلف اجتماعی نیز می پردازند، بیانگر توانمندی ها و ظرفیت های خواهران طلبه است اما هدف بانوان از تحصیل در حوزه علمیه فقط تبیین جایگاه مادری و همسری نیست بلکه فراتر از آن تربیت بانوانی فقیه، عالم و مجتهده می باشد.

وی با اشاره به این که طلاب باید هر روز در محضر قرآن و نهج البلاغه باشند، افزود: طلاب مروّجان سبک زندگی اسلامی هستند. طلاب خواهر باید برای رسیدن به فقاهت عمیقاً درس بخوانند. مباحثه، تحقیق و پژوهش کنند تا به عمق مطلب برسند، برای این کار باید جدی بود و ارتباط را با مبدا علم قطع نکرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: اگر خداوند بخواهد کسی را منشأ خیر قرار دهد به او توفیق ورود به حوزه را می دهد و از آن بهتر توفیق فقاهت که این توفیق برای هر کسی میسّر نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با بیان این که هر حوزه علمیه ای باید بتواند بانو امین های دیگری را تربیت کند، گفت: ان شاءالله با برنامه ریزی صحیح در سطح ۳ و سطح ۴ باید طوری عمل شود که بانوان طلبه به عنوان الگو و اسوه در سطح جامعه شناخته شوند، طوری که با تعبیر و نظام فکری مقام عظمای ولایت در امر تربیت دینی طلاب خواهر همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره جایگاه بانو مجتهده امین(ره) می فرماید؛ جریان بانو امین پدیده مبارکه حوزه خواهران بود و باید هزاران محقق، مجتهد و مفسر همچون ایشان تربیت شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه حوزه باید بتواند طلبه را مفسر، مولف و مبلغ تربیت کند، گفت: با وجود عمر کم حوزه های علمیه خواهران این اتفاق خوب افتاده است کما این که نمونه کوچکی از آن را در کلیپ گزارشات این مدرسه مشاهده کردید

وی با بیان این که شهر قدس ظرفیت خوبی برای آموزش دینی خواهران دارد، اظهار داشت: حتی برای آموزش سطح 3 باید با کمک مسئولین شهر تدابیری اندیشید تا فضای بهتری در اختیار طلاب عزیز این شهر قرار بگیرد و این مصداق آیه تعاونوا علی بر و التقوی خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب، خاطرنشان کرد: انسان باید با انگیره قوی وارد حوزه علمیه شده و علوم دینی را فرا بگیرد. همچنین در این مسیر نباید از تهذیب نفس غافل شد.

 وی با بیان اینکه علما و طلاب وارث انبیا و مرزبان دین اسلام هستند، ابراز کرد: طلاب با کسب علوم دینی و تهذیب نفس می‌توانند به چنین جایگاه شایسته‌ای دست یابند و سپس با اخلاص و برای رضای الهی به ترویج و تبلیغ دین در جامعه پردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران درباره اهمیت تبلیغ دین با  استناد به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: وقتی خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید تبلیغ را از اقوام و نزدیکان خود شروع کن؛ این نشان می‌دهد که یک طلبه باید در زمینه اخلاق و رفتار الگو و نماد برای نزدیکان باشد.

وی ابراز داشت: شما بر سر سفره امام زمان نشستید و چند سال تحصیل کردید الان وظیفه شما انذار و حضور در جامعه است شما باید اصل قیام امام حسین(ع) را که احیای امر به معروف و نهی از منکر است را جدی بگیرید، به همه کارهایتان رنگ الهی دهید که اگر همه کارهایتان رنگ خدایی گرفت آن آیت العظمی می شوید.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با اشاره به چهار نشانه رنگ الهی و اخلاص در کارها، گفت: کسی که برای خدا طلب علم کند به فرمایش پیامبر اکرم (ص)؛ هر روز متواضع تر، نسبت به جامعه با گذشت تر، تلاشش برای کسب رضای خدا بیشتر و خدا ترس تر می شود.

وی افزود: این طلبه هر روز از علم بهره مند تر می شود و باید ادامه دهد اما اگر انگیزه غیر الهی شد فقط غفلتش بیشتر و متکبر می شود و این جفای بزرگی به دین است. چنین طلبه ای باید درس را رها کند چرا که این گونه علم مایه مذمت و رسوایی در روز قیامت است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha