سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که امروز وظیفه حوزه تربیت نخبگان علمی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: این هدف متعالی با هماهنگی و همراهی همه بخش های حوزه و در سطح مدارس علمیه با تلاش طلاب و اساتید محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در  جمع اساتید و طلاب این مدرسه، به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: با آغاز بهار تعلیم و تعلم طلاب باید عزم خود را برای فراگیری علم دین جزم کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که وجود دارد امکانات خوبی برای تحصیل طلاب در همه سطوح  مقاطع فراهم است، افزود: طلاب جوان باید قدردان این فرصت ها باشند و از ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه علمی خود بهره گیرند.

 شعبانی با اشاره به این که امروز نگاه مدیران ارشد حوزه به مدارس علمیه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: طرح ها و اقدامات مناسبی جهت رونق فعالیت های علمی، اخلاقی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه در دست اجرا است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که همه بخش های مدارس علمیه اعم از مدیران، اساتید و طلاب باید در جهت رونق فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه گام بردارند، افزود: به طور حتم نشاط علمی در حوزه نیازمند هماهنگی همه بخش های مدارس علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله تزکیه نفس در فضای حوزه یک موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طلبه باید با عمل به واجبات دینی و ترک محرمات زمینه تزکیه نفس را در خود فراهم کند.

 شعبانی با تأکید براین که علم و اخلاق در حوزه باید همسو با هم تقویت شود، افزود: توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی همواره مورد تأکید بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید بوده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری همچنین به نقش اساتید در تقویت بعد اخلاقی و معنوی طلاب جوان اشاره کرد و گفت: طلاب به دلیل ارتباط نزدیک تر با اساتید از آنها الگوپذیری می کنند به همین دلیل اساتید می توانند بهترین الگوی اخلاقی و تربیتی برای طلاب جوان حوزه باشند.

وی با بیان این که امروز وظیفه حوزه تربیت نخبگان علمی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: این هدف متعالی با هماهنگی و همراهی همه بخش های حوزه و در سطح مدارس علمیه با تلاش طلاب و اساتید محقق خواهد شد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha