جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حوزه/ سوء استفاده دشمن از هر سوژه ای علیه روحانیت شیعه و انحراف جوانان مهمترین نکته ای بود که حجت الاسلام خدیری، در جمع طلاب شهرستان دیر نسبت به آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از اهداف تاسیس مدارس در شهرستان ها خدمت رسانی طلاب به جامعه و مردم آن شهرستان است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه شرایط جامعه امروز شرایط ویژه ای است، افزود: هجمه های زیادی که امروز  علیه دین وجود دارد، باعث می شود تا جوانان را از ورود به حوزه علمیه منصرف کند؛ دشمن هم از هر سوژه ای سوء استفاده می کند تا جایگاه روحانیت را کمرنگ جلوه دهد.

وی، عاشورا را مهمترین روز برای شیعه عنوان کرد و گفت: هیچ روزی برای شیعه مهمتر از روز عاشورا نیست و همه مردم در این روز کسب و کار خود را تعطیل می کنند و به عزاداری می پردازند، اما می بینیم حتی در همین روز هم عده ای خبیث حاشیه درست می کنند تا عاشورا دیده نشود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه بعد از انقلاب تمام جهان جمع شده اند تا جلوی پیشرفت اسلام ناب که امام(ره) معرفی کرده را بگیرند، گفت: با این وجود آنها نتوانسته اند جلوی حرکتی که امام آغاز کرد را بگیرند و امروز می بینیم که انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر صادر شده است و حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، زینبیون ، فاطمیون افغانستان و حیدریون پاکستان نمونه هایی از صدور انقلاب است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و فرهنگ مقاومت عاشورایی، امروز استکبار و دشمنان اسلام ناب را مستأصل و به زانو در آورده است، ابراز داشت: عاشورا مسیر رسیدن انسان امروز به کمال را روشن و می تواند شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد کند.

حجت الاسلام خدری تربیت اخلاقی را یکی از مهمترین اصل ها در حوزه علمیه دانست و گفت: فضای مجازی علی رغم اینکه یک فرصت است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم اما از سویی یک آفت است و باید مراقب بود؛ طلبه اگر نتواند از خود مراقبت کند به جامعه ضرر خواهد زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha