جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت خیریه اسلامی از بریتانیا به خاطر تحقیر امدادگران برای سفر به نوار غزه

حوزه/ یک گروه امداد اسلامی در بریتانیا از دولت این کشور به سبب رفتارهای تحقیر آمیز و بازرسی و بازجویی امدادگران در فرودگاه هیترو شکایت کرد. این داوطلبان قصد رفتن به نوار غزه و کمک رسانی را داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو، یک خیریه اسلامی فرم شکایتی علیه دولت بریتانیا تنظیم کرده است و از پلیس به خاطر «بازرسی» و «بازجویی های تحقیرآمیز» علیه کارکنان امدادی به بهانه مبارزه با تروریسم در فرودگاه هیترو در لانگ فورد انگلستان شکایت کرده است.

این موسسه خیریه می گوید که به مناطق جنگ زده در سراسر خاورمیانه از جمله غزه ، سوریه و یمن کمک رسانی می کند و مدعی شده که طی آخرین برخورد علیه داوطلبانش، در 9 جولای، نمایندگان و کارگران خیریه در فرودگاه هیترو توسط مقامات مرزی و پلیس مبارزه با تروریسم متوقف شدند ، درحالی که آن ها برای تحویل کمک به غزه سفر می کردند.

 به گفته مقامات موسسه، کمک های خیریه برای پروژه هایی توسط آژانس مرزی بریتانیا مصادره شده است.

سهید الاسلام، یکی از کسانی که مورد بازجویی قرار گرفته می گوید که در طی 6 ساعت که او را سئوال پیچ کرده اند،  احساس «تحقیر» و «نقض حقوقش» به او دست داده است.

وی گفت: ما برای کمک به کودکان و زنان در سرزمین های اشغالی غزه رفتیم، و با ما مثل جانیان برخورد کردند. من برای 6 ساعت بازداشت بودند، سئوالات زیادی از من پرسیدند، اثر انگشت و نمونه گیری کردند. سپس از تمامی زوایا مانند یک مجرم در زندان از من عکس برداری کردند.

سهیدل می گوید که بدون هیچ اتهامی پس از بازجویی ها او را آزاد کرده اند، اما وی و دیگران پروازشان را از دست داده اند و احساس کرده اند که گویی کار امدادی آنان نقض شده است.

وی افزود: از من درباره دینم پرسیدند و اینکه در کدام مسجد نماز می خوانم. درباره جزئیات اعضای خانواده ام و چیزهایی که هیچ ارتباطی به هدف سفر ما نداشتند سئوال کردند. گویی دنبال پرونده سازی می گشتند و می خواستند چیزی را که وجود نداشت خلق کنند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha