جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کمیته فرهنگی ستاد اربعین با حضور حجج‌الاسلام حسن‌زاده، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین خوزستان، علی نژاد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، نبی زاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، حبیب پور، رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء، میرعلایی، معاون فرهنگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان و دیگر مدیران فرهنگی و حوزوی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این ستاد مقرر شد که سه کارگروه اعزام مبلغ، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه شاهد و کارگروه بین‌الملل تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین اعزام ۱۰۰ مبلغ به مرزهای شلمچه و چذابه جهت انجام امور تبلیغی، استقرار روحانی در مرزها، آموزش مبلغین و طرح تبلیغ در اتوبوس از مصوباتی بود که نشست ستاد اربعین تصویب شد.

برگزاری مراسمات دینی و مذهبی در دو مرز شلمچه و چذابه با حضور سخنرانان و مداحان کشوری و بین‌المللی از دیگر مصوبات این  نشست بود.

پیش‌بینی عبور ۲۰۰ هزار زائر از ۷۰ کشور جهان از پایانه‌های مرزی خوزستان

همچنین در این نشست تأکید شد که زائران خارجی به نحو احسن مورد اکرام و احترام قرار گیرند؛ سال گذشته ۱۲۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین خارج شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار زائر از ۷۰ کشور جهان جهت شرکت در این مراسم از این مرز عبور کنند.

مقرر شد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان و حوزه علمیه خوزستان طلاب و مبلغین نسبت به موضوع اربعین آموزش‌ها و کلاس‌های توجیهی را پشت سر بگذارند.

خدمت‌رسانی ۱۵۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی در خوزستان و عراق

همچنین ۱۵۰۰ موکب در استان خوزستان وجود دارد که ۳۰۰ موکب در مرز چذابه، ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه، ۶۰ موکب در خارج از کشور و مابقی موکب‌ها بین راهی و در مبادی ورودی شهرهای خوزستان قرار دارند که مقرر گردید در هیأت امنای همه مواکب حضور یک روحانی الزامی شود.

لازم به ذکر است، در مرز چذابه ۶ اردوگاه مرکزی وجود دارد که برگزاری نماز جماعت و مراسمات و دینی و مذهبی در این اردوگاه‌ها برگزار خواهد شد که تصمیم گرفته همین تعداد اردوگاه در مرز شلمچه نیز مستقر شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha