شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 سلسله جلسات اخلاق آیت الله ناصری در مسجد کمرزین اصفهان

استاد اخلاق تصریح کرد: از جمله چیزهایی که بلا را دفع می‌کند و ایمان ما به اهل‌بیت علیهم السلام را حفظ می‌نماید، برپایی مجالس امام حسین علیه السلام  و شرکت در آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از صفهان، آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی در جمع اقشار مردم پیرامون ویژگی های امام حسین (ع) اظهار کرد: در روایت دارد که خداوند در ازای شهادت امام حسین(ع) چهار خصلت در این دنیا به ایشان عطا کرد.

وی بیان کرد: استجابت دعا را در زیر قبه حضرت قرار داد؛ یعنی هر کس زیر قبه امام حسین علیه السلام دعا کند دعایش مستجاب است، دوم اینکه شفای بیماری ها را در تربت ایشان قرار داد و سوم اینکه امامان بعدی را از نسل ایشان قرار داد و چهارم اینکه زایٔران او ایامی که زائر ایشان هستند از عمرشان محسوب نمی شود.

‌ استاد اخلاق حوزه عنوان کرد: در حدیث می‌فرمایند «هرگاه ملائکه به زمین نازل می‌شوند، حورالعین از آن‌ها خواهش می‌کنند تا تسبیح و تربت قبر حسین را برای آن‌ها هدیه ببرند.

وی افزود: در روایت دیگری امام رضا علیه السلام  می فرمایند «کسی که با تسبیح تربت حضرت سیدالشهدا ذکر «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» را بگوید، در مقابل هر عدد از دانه‌های تسبیح، شش هزار حسنه برای او نوشته می‌شود و شش هزار گناه از او بخشیده می‌گردد و شش هزار درجه بر درجات او افزوده می‌شود.

‌آیت الله ناصری در توضیح فضیلت سجده بر تربت امام حسین علیه السلام  و تسبیح  تربت اذعان کرد: زمانی که به تربت امام حسین(ع) سجده می‌کنی، حجاب‌ها عقب می‌رود و در صورتی که شرایط دیگرش را داشته باشی، می‌توانی عالم ملکوت را ببینی.

وی افزود: یکی دیگر از اختصاصات حضرت، ثواب و برکاتی است که در تسبیح تربت قرار داده شده است، حضرت بقیة الله روحی له الفداء فرمودند «مِنْ فَضْلِه، أنَّ الرَّجُلَ یَنْسی التَّسْبیحَ وَ یُدیرُ السُّبْحَهَ فَیُکْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ(یعنی از فضایل تربت حضرت سیّدالشهدا علیه السلام  آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود، ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گر چه دعایی هم خوانده نشود.

استاد اخلاق تصریح کرد: از جمله چیزهایی که بلا را دفع می‌کند و ایمان ما به اهل‌بیت علیهم السلام را حفظ می‌نماید، برپایی مجالس امام حسین علیه السلام  و شرکت در آن است.

وی افزود: در روایت دارد که اگر کسی یک دینار برای اقامه عزای حضرت ابا عبدالله علیه السلام  خرج کند؛ خداوند به اندازه هفتاد دینار به مال او برکت می دهد و او را می‌بخشد و بهشت را بر او واجب می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم الرزقنا شفاعه الحسین (علیه السلام) یوم الورود اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم