جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجرای طرح ازدواج آسان در روستاهای شهرکرد

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه غربی ها تلاش می کنند تا از ازدواج قداست زدایی کنند، گفت: نگاه اسلام و متون دینی به خانواده به عنوان امر مقدس مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر فهیمه فرهمندپور در  ششمین نشست گفتمانی"زن و خانواده"،   در سالن همایش های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه غربی ها تلاش می کنند تا از ازدواج قداست زدایی کنند، گفت: نگاه اسلام و متون دینی به خانواده به عنوان امر مقدس مورد توجه قرار گرفته است. یکی از موضوعاتی که می توان در سیره انبیا، اهل بیت(ع) و همچنین در حادثه عاشورا به آن توجه ویژه کرد، نگاه به خانواده است.

وی با بیان اینکه زمانی که به خانواده به عنوان یک اولویت توجه شود، افزایش انگیزه و علاقه در بین اعضای خانواده ایجاد می شود و تاب آوری در سختی هایی زندگی را در خانواده زیاد می کند، گفت: اگر اعضای خانواده به نیت خدایی به یکدیگر محبت کنند، خواهید دید چنین خانواده ای دچار ناهنجاری ها، مشکلات در روابط اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و علمی نمی شوند، زیرا در خانواده نیازهای عاطفی آنها برآورده شده است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه محبت واقعی انسان ها به یکدیگر به خصوص در خانواده باعث می شود در جامعه سلامت زندگی کنند، افزود: نگاه به منابع دینی نشان می دهد رضایت والدین از فرزندان، خوش اخلاقی، نماز اول وقت و... آن ها را در اجتماع رشد می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه شاهد هستیم کلاس های مختلفی برگزار می شود که تبلیغ می کنند و از مردم پول گزافی می گیرند و به آنها اعلام می کنند که چگونه پول دار موفق شوند، در صورتی که اگر معارف دینی به درستی به مردم معرفی و تبیین شود، به ثروت و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی سیاسی می رسند و یکی از محل هایی که به رشد آنان کمک می کند، خانواده است.

فرهمندپور اظهار کرد: نگاه به خانواده به عنوان هویت دوگانه اخلاقی و حقوقی مهم و نشان دهنده در هم آمیختگی و آرمان گرایی و واقع بینی در تفکر اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: برای توجه به اقتضائات و لوازمی که به ایجاد هویت کمک می کند، به آموزش، تربیت، تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی نیاز است.

وی با اشاره به  اصلاح روابط محرم نامحرم در جامعه افزود: متاسفانه آنچه که بیش از حد در جامعه اسلامی ایران تاکید می شود، رعایت حدودی شرعی از سوی بانوان است، در صورتی که متون دینی، قرآن کریم و آیات روایات در این زمینه اول به مرد تذکر داده است، مراقب چشمان خود باشند، به نامحرم نگاه نکنند، چشمان خود را از گناه پاک نگهدارند.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha