پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ رئیس شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ورود افراد به حوزه توفیقی بسیار ارزشمند است و باید بدانند که حرکت در مسیر تبلیغ شریعت و انقلاب اسلامی رسالتی خطیر است که بر دوش طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان آذربایجان غربی که با حضور آیت الله اعرافی در ارومیه برگزار شد، اظهارکرد: از بزرگترین رحمت ها و نعمات خداوند به طلاب این است که آنها را در مسیر تبلیغ شریعت اسلام و مکتب پیامبر(ص) قرار داده و این نوعی توفیق الهی است که طلاب در این مسیر گام می‌نهند.

وی بیان کرد: در روایات آمده است که یک ساعت اندیشه، از یک سال عبادات بهتر است و خدا در قرآن خطاب به انسان فرمود اگر کسی را از مسیر هدایت خارج کرده و در مسیر ضلالت وارد کنی او را نابود کرده و اگر او را از مسیر ذلالت به سوی هدایت رهنمون کنی مانند این است که وی را احیا کرده‌ای.

امام جمعه ارومیه گفت: این مسیر نیز با معنویت و ارتباط وسیع با خدا بی‌ارتباط نیست و در این راستا، کسی که از رختخواب نرم برخاسته و عبادات کند خدا گناهان او را می‌بخشد.

وی ضمن تأکید بر توسل طلاب به ائمه اطهار(ع) در طول دوران تحصیل خود و تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) اظهارکرد: روایاتی از امام صادق( ع) به عبدالله ابن بکیر آمده است که، هر کس بر حسین(ع) گریه کند، حضرت اباعبدالله(ع) او را نظاره‌گر شده و از خدا برای وی طلب استغفار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر بنده بداند که چه پاداش و اجری برای انسان محزون از شهادت امام حسین(ع) آماده کرده، خوشحالی ‌اش بیش از حزن و غمگینی خواهد شد.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: درصددیم با برنامه ریزی های تحولی حوزه علمیه ارومیه بحث مباحثه و پیش مطالعه دروس را بیش از گذشته میان طلاب تقویت کنیم.

مشاهده گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha