پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 864210
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: اگر بتوانیم از فرصت ها و پتانسیل های اقتصادی کردستان و ظرفیت های بازارچه های مرزی استفاده بهینه داشته باشیم، بی شک حجم مهاجرت از کردستان به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، عصر امروز در نشستی با جمعی از روحانیون اهل سنتت شهرستان مریوان، با اشاره به جایگاه کردستان در مسایل دینی و مذهبی اظهار داشت: براساس آمار و برآوردهایی که صورت گرفته، کردستان در مباحث دینی و قرآنی جایگاه والاتری نسبت به دیگر استان ها دارد، ولی با این وجود هرگز نتوانستیم از این جایگاه استفاده مناسب کنیم.

امام جمعه مریوان ادامه داد: این امتیار را باید نعمتی خدادادی برای مردم استان دانست، لذا برای شکوفا شدن در این حوزه باید تمام توان خود را به ببریم که در این میان نقش روحانیون و علما بسیار حائز اهمیت می باشد.

این  عالم اهل سنت با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد بسیاری از تحرکات ضدانقلاب در این خطه از ایران هستیم، بیان کرد: دشمن از ابتدای تشکیل این نظام همواره به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه گری بود است و استان کردستان در این بین در خط مقدم تقابل با جریانات منحرف و برانداز بوده است.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با این وجود مردم استان کردستان با نگاه تیزبینانه و دشمن شناس این توطئه ها را خنثی کرده اند و از همین روست که رهبر معظم انقلاب این خطه را دیار مجاهدت های خاموش نامیده اند.

امام جمعه مریوان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با وجود اینکه کردستان در حوزه های مختلف امتیازات بسیاری دارد، ولی باید اذعان کرد که این خطه همچنان نیازمند کار بیشتر و نگاه دلسوزانه و انقلابی مسئولان استانی و کشوری است و امیدواریم که مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های فرهنگی کردستان به عنوان ثروث معنوی این استان محسوب می شوند، گفت: ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان کردستان و دیگر شهرستان های آنان همانند مریوان بسیار بالاست، لذا باید متولیان فرهنگی وارد میدان شوند.

ماموستا شیرزادی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات استان کردستان مسئله اشتغال است، تاکید کرد: یکی از معضلاتی که جوانان و تحصیلکردگان کردستان با آن روبرو هستند، مسئله کار و اشتغال است که متاسفانه این مشکل باعث مهاجرت بسیاری از نخبگان این خطه به شهرهای توسعه یافته همانند تهران می شود.

امام جمعه مریوان ادامه داد: اگر بتوانیم از فرصت ها و پتانسیل های اقتصادی کردستان و  ظرفیت های بازارچه های مرزی استفاده بهینه داشته باشیم، بی شک حجم مهاجرت از کردستان به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

این عالم سنت یکی دیگر از مسائل استان را تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده این نظام دانست و افزود: این استان در جبهه و خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، لذا باید بسترهای فرهنگی در این استان به معنای واقعی و البته کاربردی تعریف شود، زیرا دروازه ورود مسایل فرهنگی از مرزهای کشور می گذرد، بنابراین متولیان امور فرهنگی در این استان هرگونه کار فرهنگی انجام دهند، نوع سرمایه گذاری بلندمدت انجام داده اند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیونباید حضور بیشتری در سطوح مختلف جامعه داشته باشند، گفت: امروز جامعه به شدت تشنه معارف دینی و معنوی است، لذا روحانیون این خلاء را  با حضور فعال و تاثیرگذار خود در جامعه پر کنند که این مسئله تا حدقابل قبولی از مسایل و مشکلات فرهنگی به ویژه جنگ نرم و تبلیغات فرق منحرف می کاهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha