شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجة الإسلام والمسلمين الشيخ رحيمي صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از برگزاری مرسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی، چهارشنبه 27 شهریور، در مصلی بزرگ حرم عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: آئین آغاز سال تحصیلی جدید 98-99 حوزه علمیه استان تهران، همچون سال های گذشته باشکوه هرچه تمام و با حضور همه طلاب، اساتید، مدیران، کارکنان مدارس علمیه برادران و خواهران، شخصیت های حوزوی و فرهنگی و مسئولین سیاسی استان تهران و ائمه جمعه و جماعات در روز چهارشنبه 27 شهریورماه 98 ساعت 9 صبح در مصلی بزرگ حرم عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شروع آئین سال تحصیلی جدید با حضور و سخنرانی مرجع تقلید مجاهد و انقلابی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می گردد.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار داشت: گرچه بسیاری از کلاس های درس مدارس علمیه استان تهران هم اکنون برقرار می باشد و برخی در مردادماه و بعضی مدارس از اوایل شهریور ماه و دیگر مدارس نیز بعد از عاشورا کلاس های درس خود را شروع کرده اند اما مراسم رسمی افتتاحیه سال تحصیلی جدید روز چهارشنبه برگزار می شود و علاوه بر بیانات آیت الله نوری همدانی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور و آیت الله رشاد نیز استفاده خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: ویژگی مهم آئین سال تحصیلی جدید این است که این مراسم بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای و در چله دوم انقلاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: در تحقق بیانیه گام دوم همه مردم، نهادها و به ویژه جوانان نقش ویژه ای دارند و به جرئت می توان گفت در همه راهبردهایی که مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم مطرح فرموده اند، برای حوزه علمیه نقش ویژه ای تعریف شده و طلاب عزیز، محققان و پژوهشگران حوزوی، مدیران و مسئولان مدارس علمیه باید با همفکری یکدیگر به بازخوانی جایگاه خود بپردازند تا إن شاءالله حوزه علمیه تهران بتواند در این زمینه به رسالت خود عمل نماید.

وی عنوان داشت: بر همین اساس، شعار سال تحصیلی آینده حوزه علمیه تهران را «حوزه انقلابی، پیشگام در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» معین کرده ایم. طبیعتاً حوزه ای می تواند در مسیر تحقق بیانیه گام دوم فعالیت کند، حوزه انقلابی است. و الحمدلله هم اکنون حوزه علمیه تهران از هر زمان دیگری انقلابی تر است.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: طلاب و فضلای جوان در عرصه های علمی، فرهنگی، تبلیغی، خدمات اجتماعی و دیگر عرصه ها حضور جدی، فعال و انقلابی داشتند و یک نمونه بارز آن حضور طلاب جهادی حوزه علمیه تهران در مناطق سیل زده کشور بود.

وی با اشاره به اهم برنامه های حوزه علمیه تهران در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تقویت کیفی حوزه علمیه تهران یکی از اولویت های ما در سال جدید است. در پیشرفت کیفی حوزه تهران در چندین جهت اولویت کاری تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که تقویت دروس سطح عالی حوزه علمیه تهران در دستور کار ما قرار دارد، گفت: در این راستا از اساتید بزرگوار درخواست کرده ایم با هجرت از قم به تهران زمینه های تقویت کیفی حوزه تهران را فراهم سازند.

وی ادامه داد: یکی از این اساتید بزرگوار حضرت آیت الله علی محمدی می باشند که امسال با هجرت به تهران، به زودی درس خارج فقه و اصول شان را در مدرسه دارالمبلغین فلسفی تهران آغاز خواهند نمود.

مدیر حوزه علمیه تهران ابراز داشت: تقویت دروس تخصصی فقه نظام ساز از دیگر برنامه های علمی حوزه تهران است. همچنین تقویت مباحث دروس تخصصی و گسترش رشته های تخصصی در حوزه علمیه تهران در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به اهمیت درس اخلاق در حوزه علمیه تهران، گفت: علاوه بر تقویت جلسات درس اخلاق در مدارس علمیه، جلسات اخلاق عمومی نیز با حضور اساتید اخلاق تهران، قم و دیگر بزرگواران، در حال پیگیری و اقدام است.

وی افزود: مباحثی مثل اخلاق در خانواده، توجه جدی به بحث تبلیغ دانش آموزی، فعالیت تبلیغی در فضای مجازی و نظایر اینها از جمله برنامه هایی است که در اولویت حوزه تهران است و امیدواریم إن شاءالله به نتیجه مطلوب برسد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha