جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 864257
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در خوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: امروزه عشق و علاقه را در چیزهای به درد نخور خلاصه کرده‌اند و حال آن که خدای متعال نسبت به بندگان خود عشق می‌ورزد بدون این‌که به بندگان نیازمند باشد و این عشق حقیقی است..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان شامگاه یکشنبه در مراسم دهه دوم محرم که در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد، با اشاره به علاقه و عشق خدای متعال به بندگان اظهار داشت: امروزه عشق و علاقه را در چیزهای به درد نخور خلاصه کرده‌اند و حال آن که خدای متعال نسبت به بندگان خود عشق می‌ورزد بدون این‌که به بندگان نیازمند باشد و این عشق حقیقی است.

وی افزود: دین، انسان عاشق مسلک می‌خواهد و متاسفانه با خلاصه کردن عشق در شهوات به این لغت شریف خیانت کرده و انحرافاتی در مقدس‌ترین لغت به وجود آوردند.

استاد حوزه با بیان اینکه شامه‌ای می‌تواند عطر حقیقی را درک کند که به بندگی خدا برسد، بیان داشت:  عشق حقیقی در اثر عبادت و بندگی خدا به دست می‌آید و عشق ائمه معصومین (ع) نمونه بارز این عشق مقدس است که وقتی زینب کبری (س) به دو راهی کربلا و مدینه می‌رسد بوی حسین (ع) را استشمام کرده و از رئیس کاروان درخواست می‌کند آن‌ها را به کربلا برساند.

وی در ادامه بیان داشت: حضور شیعیان در کربلا با آن‌همه مشقت و دشواری و به خطر افتادن جان برای زیارت سیدالشهدا (ع) از این عشق نشأت می‌گیرد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در اثر عشق ورزیدن انسان به یک شامه‌ای می رسد و برای یافتن حقیقت لذت این عشق و نباید شامه را با ربا و گناه آلوده کرد گفت: رسول خدا هر وقت به دیدن حضرت زهرا (س) می‌آمد ایشان را بغل می‌کرد و می‌فرمود من بوی بهشت را از حضرت زهرا (س) استشمام می‌کنم.

وی در پایان تصریح کرد: بنده واقعی باید بوی نماز را در وقت آن استشمام کند نه این‌که وقتی  نماز تمام شد فرقی به حال وی نداشته باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha