جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز یکی از بازیگران نسبت به امام حسین (ع)، گفت: این اظهارات توبه جانانه «حُر» گونه می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به انتشار متنی توهین‌آمیز نسبت به امام حسین (ع) از سوی صبا کمالی، بازیگر سینما و تلویزیون، ضمن انتقاد از طرح این‌گونه سخنان به ویژه از سوی افراد شناخته‌شده، خواستار توجه و دقت نظر بیشتر هنرمندان و افراد مشهور در اظهارات و موضع‌گیری‌های مختلف شد.

وی افزود: اخیراً در فضای مجازی خانم بازیگری متنی نوشته و به حساب خود با امام حسین (ع) گفت‌وگو داشته است، این متن دیالوگ و ادبیات ویژه‌ای دارد و در لابه‌لای این مطالب که از ایشان منتشر شده نکاتی هست که باید به آن دقت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: نخست اینکه ادبیات به کار رفته در این متن، ادبیاتی است که مقام امام حسین (ع) را تنزل داده و حتی می‌توان گفت نسبت به مقام سیدالشهدا (ع) توهین صورت گرفته است، زیرا در این متن چند نکته وجود دارد که قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: این خانم بازیگر در این نوشته خود به امام حسین (ع) می‌گوید شما جوان دادید اما مشکلات حل نشد تازه ما هم جوان دادیم که این جوان‌های ما از شما و جوانان شما هم زیباتر و هم رشیدتر بودند که این حرف، سخن درستی نیست، یعنی امام معصوم را با یک جوان معمولی مقایسه می‌کند و بعد نمره بالا را به جوان‌های معمولی می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درست است که ما در دفاع مقدس جوان‌های خوبی را تقدیم کردیم، این را قبول داشته و به آن افتخار می‌کنیم؛ ولی این‌ها هرچه باشند به مقام شهدای کربلا نمی‌رسند تا چه رسد به مقام امام حسین (ع)، پس این ادبیات، ادبیات صحیح و درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که این خانم سخن خود را به داستان دختر آبی گره زده، حال آن که در آن قضیه برای مرحوم خدایاری در محکمه قضایی موضوعی ثابت نشده و حکمی صادر نشده بود، بلکه ایشان در فضایی قرار گرفته و کار اشتباهی کرده بود که منجر به فوت وی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پرونده ایشان هنوز در مقدمات کار بوده و حکمی در میان نبوده که دادگاه به او اعلام کند، ازاین‌رو منتسب کردن این موارد به نظام جمهوری اسلامی، مسئله‌ای نیست که انسان قبول کند.

وی افزود: نکته دیگری که در متن این خانم بازیگر وجود دارد این است که خطاب به امام حسین (ع) نوشته که خیلی از تو مظلوم‌ترها جان خود را از دست دادند! در حالی که از امام حسین (ع) مظلوم‌تر در عالم چه کسی هست؟ این ادبیات با فرهنگ گفتمانی عاشورا اصلاً سازگاری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: امیدواریم این خانم بازیگر توبه کرده باشد، البته من توبه‌نامه وی را ندیده‌ام ولی این اظهارات با این ادبیات قابل قبول نبوده و توبه جانانه «حُر» گونه می‌خواهد، اگر این‌گونه توبه کند شاید پذیرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha