پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: حوزه‌های علمیه باید نیاز جامعه در تربیت مجتهد و قاضی را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، با بیان اهمیت و جایگاه قلب از منظر قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: شریف‌ترین و گران‌بهاترین بعد وجودی انسان پس از نفس و عقل، قلب انسان است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ آیه در قرآن کریم درباره قلب و مشتقات وجود دارد، افزود: قلب حرم وجودی خدا متعال است و غیر از خدا در آنجا ندهید؛ برای اصلاح قلب باید موانع را برداشت تا به مقام قرب الهی رسید؛ چراکه اهل‌بیت(ع) به دنبال قلب‌ها پاک هستند و به آنها عنایت خاص دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کار عقل دانش و کار قلب بینش است و برای اصلاح قلب باید موانع را برداشت تا به مقام قرب الهی رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید نیازمندهای جامعه را در زمینه تربیت مجتهد و قاضی تأمین کنند، افزود: استان خوزستان در برخی مناطق نیازمند امام جمعه است؛ حوزه‌های علمیه باید نیازمندهایی جامعه را در زمینه قضائی با تربیت قاضی فاضل و همچنین با تربیت امام جمعه با تقوا دستگیر ما باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha