پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شیفتگان دنیا اگر چه به ظاهر از دنیا لذت می‌برند اما به عذابی سخت در قیامت دچار خواهند شد و تنها کسانی می‌توانند هم در دنیا و هم در آخرت به اجر و ثواب برسند که بتوانند دنیای خود را به صورت دینی مدیریت کنند و تنها روش مدیریت دینی دنیا گام برداشتن در مسیر اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین  مهدی ماندگاری  در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در طول ۵۰ سال بعد از رحلت نبی گرامی اسلام ذائقه جامعه اسلامی عوض شد و به طبع تغییر ذائقه مردم، شخصی مثل یزید امور جامعه اسلامی را بر عهده گرفت.

وی افزود: تماشاچی بودن در میان جبهه حق و باطل نشانه طرفداری از جبهه باطل است چراکه مردم کوفه و مدینه و عراق نیز در واقعه عاشورا به واسطه تغییر ذائقه، تماشاچی شدند و به کمک سپاه امام حسین علیه‌السلام نرفتند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود انسان دچار تغییر ذائقه شود، داشتن حب دنیا است که در این راستا شیطان تلاش می‌کند دنیا را برای انسان تزیین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) به دنیا یک نگاه مدیریتی دینی است یعنی اینکه دنیای موقت فرصت عبادت، خدمت، معرفت، تجارت معنوی و کسب درجات عالیه و همراه با انباشته‌ای از خطرات گوناگون است به همین علت باید تلاش کنیم تا اسیر این خطرات نشویم.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: یک اشتباه در دنیا باعث جهنمی شدن انسان می شود و امثال عمر سعد با یک خطا، در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر کشیدند اما شخصیتی همانند حربن یزید ریاحی در یک لحظه متنبه شده و به سپاه امام حسین علیه السلام ملحق و در رکاب حضرت به شهادت رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وسوسه شیطان باعث می شود انسان فکر کند هنوز فرصت برای توبه باقی است غافل از اینکه قیامت نزدیک است و بیشترین ساکنان اهل جهنم کسانی هستند که مرتکب معاصی می شدند به امید توبه در زمان دیگری اما اجل به آنها فرصتی برای توبه نداد و گناهکار از دنیا رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: شیطان از چهار جهت عقب، جلو، راست و چپ به انسان حمله می کند و مسیر را برای ارتکاب معاصی هموار می کند و با وسوسه گناه به امید توبه، وسوسه از طریق اهل و عیال و خانواده، توجیهات شرعی و دینی جهت ارتکاب معاصی  و حب دنیا انسان را به مسیر ضلالت می کشاند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: تارکین دنیا خسر الدنیا و الاخره هستند و شیفتگان دنیا نیز اگر چه به ظاهر از دنیا لذت می برند اما به عذابی سخت در قیامت دچار خواهند شد و تنها کسانی می توانند هم در دنیا و هم در آخرت به اجر و ثواب برسند که بتوانند دنیای خود را به صورت دینی مدیریت نمایند و تنها مسیر مدیریت دینی دنیا قدم برداشتن در مسیر عبادت و بندگی خداوند و گام برداشتن در مسیر اهل بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha