جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: یکی از مواردی که در روزهای اخیر توسط برخی از علما بزرگ و جلیل القدر کشور مطرح گردید است، لزوم فراگیری زبان های خارجی توسط طلاب است، زیرا طلابی که با چندین زبان آشنا هستند بهتر، دقیق تر و کامل تر می توانند نسبت به نشر و تبلیغ دین اسلام کار کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ضمن تبریک سال تحصیلی جدید مدارس علمیه سطح کشور، اظهار داشت: حوزه ها و مدارس علمیه کشور یکی از مراکز و بنیادهای فکری جهان اسلام محسوب می شوند که وجود این چنین مراکز یکی از نیازهای مسلمین است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه تمام زیرساخت های مورد نیاز در حوزه ها و مدارس علمیه موجود است، بیان کرد: خوشبختانه حوزه ها و مدارس علمیه از نظر نیازهای سخت افزاری مشکل خاصی ندارند و در بحث نرم افزاری نیز کارهای زیادی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: البته باید گفت که در بحث نرم افزاری چندین عامل مهم دخیل هستند، اولین و مهمترین آن خود طلاب و روحانیون هستند، زیرا کیفیت علمی و تهذیبی آنان این موضوع را به نوعی تقویت می کند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود گفت: لذا همه شما طلاب باید برای ارتقا نرم افزاری و جنبه معنوی حوزه ها و مدارس علمیه از هیچ کوششی فروگذار نباشید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: بنابراین در دوران تحصیل باید بسیاری از نیازهای فکری و اعتقادی حوزه ها و مدارس علمیه را تقویت کنید که یکی از این نیازها؛ همان پژوهش و تهذیب در این مراکز است.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر بتوانیم به معنای واقعی در بحث پژوهش و تهذیب و تقوا کارنامه خوب و ممتازی از خود ارائه دهیم آن زمان می توانیم با افتخار بگوییم که حوزه ها و مدارس علمیه در ایده آل ترین وضعیت خود قرار دارند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که در روزهای اخیر توسط برخی از علما بزرگ و جلیل القدر کشور مطرح گردید است، لزوم فراگیری زبان های خارجی توسط طلاب است، زیرا طلابی که با چندین زبان آشنا هستند بهتر، دقیق تر و کامل تر می توانند نسبت به نشر و تبلیغ دین اسلام کار کنند.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین در این مدت که در مدارس علمیه مشغول تحصیل هستید باید تلاش تان را در زمینه هایی که عنوان شد بیشتر کنید، تا بتوانید نقش کلیدی در توسعه دین رسول الله (ص) داشته باشید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در پایان سخنان خود عنوان داشت: مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران آمادگی کامل خود برای هرگونه همکاری علمی و تحصیلی با طلاب را اعلام می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha