جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمودی نیا

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از بازدید از 341 هیئت مذهبی استان بوشهر در دهه اول محرّم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ماه محرّم اظهار داشت: در دهه اول محرم تعداد 341 هیئت مذهبی در سراسر استان مورد بازرسی مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات شهرستانی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای معرفت‌افزایی و ترویج ارزش‌های اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی که از نهضت عاشورای حسینی برگرفته شده، است.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا تصریح کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت مناسبی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط نیروهای مؤمن و مؤثر همچون؛ شبکه عظیم تبلیغی، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مداحان و اتحادیه های قرآنی در راستای ارتقاء سطح فرهنگ دینی جامعه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم اشاعه و بسط فضائل و برکات قرآن کریم در این ماه افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با حمایت مؤسسات و خانه های قرآنی فعال در صدد توسعه و ترویج برنامه های قرانی اثر گذار در راستای جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به برنامه های قرآنی است و از همین رو باید قدر و منزلت محرم را بدانیم چراکه اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای فرهنگ قرآنی علیه یزید فاسد و ستمگر قیام کرد.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا با اشاره به فعالیت مطلوب هیئات مذهبی استان بوشهر در ایام دهه اول محرم گفت: در این ایام تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان محورهای فعالیت‌های هیئات مذهبی در مجالس و محافل تبیین شدند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در این بازدیدها نقاط قوت هیئات بیشتر به چشم می‌آمد و نسبت به کاستی‌ها نیز تذکرات لازم داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha