جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: کدام کشور است که اگر شما به عنوان گردشگر و یا هر عنوان دیگری وارد آن شوید، اجازه می دهد هر کاری که می خواهید انجام دهید؟ چگونه می شود توقع داشت که یک گردشگر وارد کشور شود و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد؟ حال می خواهد تور داخلی و یا خارجی باشد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه انسان موجودی صددرصد فرهنگی است، اظهار کرد: اگر بعد فرهنگی فاسد شود همه امور دیگر فاسد می شود؛ اگر اقتصاد ما فاسد است چون فرهنگ ما فاسد است، اگر در مسائل اجتماعی دچار مشکلاتی هستیم، مشکل از فرهنگ ماست، اگر در سیاست ها به جای خدمت، شیطنت می کنیم، به خاطر فرهنگ فاسد است.

وی ادامه داد: در شرع مقدس برای پرورش انسان به عنوان انسان و برای اینکه انسانیت انسان حفظ شود و بتواند به کمال شایسته برسد خداوند امر به معروف و نهی از منکر را تشریع فرموده تا طبق قانون راه خودش را برود و هیچ نوع خدمتی به بشر بالاتر از این وجود ندارد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: در طول قرن ها که طاغوت ها حاکم بودند، زندگی خود را در انزوا گذرانده ایم، لذا اگر در پیاده کردن ایده های خود دچار مشکل هستیم این طبیعی است و در دوره ای که سیستم اسلامی آمده نیز از همان روز اول دنیا به ما حمله کرده و تا به امروز در جنگ های نظامی، اقتصادی و یورش های فرهنگی زیر بمباران بوده و هستیم.

وی مطرح کرد: چهل سال تجربه را پشت سر گذاشته ایم  و وارد گام دوم انقلاب شده ایم، اما ما منفعلانه عمل می کنیم، در حالی که باید فعال عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  در ادامه افزود: مگر می شود هر کسی، در هر شرایطی و با هر کیفیتی که دلش بخواهد، رفتار کند؟ خیر! اینگونه نمی شود، زیرا چنین کشوری در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه باید حقوق جامعه مد نظر همگان قرار گیرد، گفت: آن افرادی که مواد مخدر و رقص و آواز و زن بی حجاب و آرایش کرده را می آورند، آیا می دانند که چه آسیبی به جامعه وارد می کنند و چه استعدادهایی که فردا می توانند جای بوعلی سینا و مطهری ها را پر کنند سر از گمراهی و آلودگی و بیماری و اعتیاد در می آورند، چنین افرادی یک محیط سالم را از جامعه می گیرند و باعث می شوند، جوانی که می توانسته مایه افتخار کشور گردد به یک انسان هوس باز، رقاص و معتاد تبدیل شود، این ها همان افرادی هستند که دم از آزادی می زنند.

وی ضمن اشاره به مسئله گردشگری، یادآور شد: کدام کشور است که اگر شما به عنوان گردشگر و یا هر عنوان دیگری وارد آن شوید، اجازه می دهد هر کاری که می خواهید انجام دهید؟ چگونه می شود توقع داشت که یک گردشگر وارد کشور شود و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد؟ حال می خواهد تور داخلی و یا خارجی باشد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: برخی از استان ها در نمونه گردشگری هم فعال عمل کرده اند و هم میهمانان داخلی و خارجی از نحوه برخورد و برنامه ریزی مسئولان مربوطه تشکر کرده اند که از جمله آن می توان به استان یزد اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: افرادی که وارد استان می شوند را نمی شود رها کرد و سپس گفت که تخلف نکن، لذا اولین شرط آن این است که زمان های فراغتشان را پر کرد.

وی اضافه کرد: این چه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که از یک طرف به دنبال گردشگر می رود، اما از طرفی دیگر چند جمله برای گفتن ندارد؟ در صورتی که می تواند در هر منطقه آثار باستانی، منابع طبیعی، مفاخر و فرهنگ را فصل به فصل و با محتواهای بسیار خوب تنظیم و توسط افرادی که خوش سخن هستند و می توانند در این زمینه اسلام، انقلاب و فرهنگ را کمک کنند به دیگران عرضه و منتقل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: وقتی خودمان به قانون، دین و فرهنگمان اهمیت نمی دهیم و افراد را رها می‌کنیم، یک عده نفوذی و خارجی برنامه هایی می سازند و تحمیل می کنند که آبروی شهر، استان و کشور را می برند و هدفشان نیز همین است.

وی تصریح کرد: در چهل سال اول انقلاب، آزمون و  خطا داشته ایم، لذا امروز باید با یکدیگر بنشینیم و برای هر موضوعی وقت گذاشته و راه حل ارائه دهیم زیرا همه ی مشکلات قابل حل است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه اگر امروز کار و تلاش کنیم فردا نتیجه ی آن را می‌بینیم، گفت: امروز روزی است که بدون طرح و برنامه و کارشناسی و زمان بندی اگر ادعایی صورت گیرد، آن ادعا هیچگونه اعتباری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مکتب ما بسیار غنی است، افزود: چرا در مقابل فرهنگ منحط بیگانه متأثر می شویم در حالی که ما باید برای آن ها موثر شویم، کما اینکه هر روز می بینید کسانی که با فرهنگ ما آشنا شده اند و یا خودشان اهل تحقیق بوده اند، می آیند و از فرهنگ اسلام، زنان و جامعه ما تقدیر و تقدیس می کنند و مسلمان می شوند.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) برای امر به معروف رو نهی از منکر بود، گفت: مفسد اصلی فرهنگ غرب است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان یادآور شد: با کمال امید، گام دوم را بردارید و مطمئن باشید که آمریکا و ایادی او چه اروپایی ها و چه نفوذی های داخلی، در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور شکست خورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمنان داخلی و خارجی می گفتند که دیگر 13 آبان، 9 دی و 22 بهمنی نخواهد بود، بیان داشت: سال گذشته در منطقه، ائتلاف ضد یمن، ضد اسلام و ضد انسان که آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و صهیونیست ها در آن حضور داشتند و این عرب های جاهل نیز ابزارشان بودند، خط و نشان های زیادی می کشیدند، اما اکنون دیپلمات اماراتی می گوید ما باید تاریخ را به دو قسمت تقسیم کنیم یکی قبل از سرنگونی پهپاد آمریکا و دیگری بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا در حال فرار  از منطقه است، گفت: با دلگرمی برنامه های دراز مدت بریزید که آخر آن به ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ختم خواهد شد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha