جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ سلامی

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: ۲۰۰۰ برنامه ویژه دفاع مقدس در قالب هفت کارگروه اجرایی در استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه طی هفته دفاع مقدس فعالیت و اجرای دو هزار برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی در کل استان برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار داشت: ستاد بزرگداشت دفاع مقدس به‌صورت استانی در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها تشکیل و باهدف کیفی سازی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و توسعه فرهنگ کار گروهی هفت کارگروه تشکیل و نهادهای مختلف مسئولیت آن را عهده‌دار شدند.

وی ضمن بیان اینکه مهم‌ترین برنامه این هفته رژه یگان‌های انتظامی و نظامی در مرکز استان سمنان خواهد بود، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های دفاع مقدس تلاش شد تا از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده شود، زیرا بیش از ۵۰ درصد حجم بار مسئولیت دفاع مقدس بر عهده مردم بود و امروز این مهم می‌طلبد تا در کارگروه‌ها برای انتقال داشته‌ها و ارزش‌های انقلاب این پتانسیل به‌کارگیری شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان بابیان اینکه یک‌شنبه هفتم مهرماه همایش استانی پیشکسوتان جهاد و مقاومت با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در مرکز استان برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از ۱۴ کتاب مکتوب و چهارکتاب صوتی و اپلیکیشن‌های فضای مجازی رونمایی می‌شود که باید گفت بنیاد حفظ آثار استان تاکنون ۱۱۵ کتاب در این حوزه را به انتشار رسانده است.

سرهنگ سلامی ضمن بیان اینکه انتشار موشن‌گرافی، استفاده از فضای تبلیغی و میدانی با مشارکت شهرداری‌ها و فضای مجازی از دیگر اقدامات هفته دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: مراسم نکوداشت جهاد و مقاومت در همه شهرستان‌ها انجام می‌شود که در آن‌ها پنج هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس شرکت خواهند کرد.

وی ابراز داشت: نواخته شدن زنگ مقاومت در یک هزار مدرسه استان سمنان، هدف‌گذاری بازدید پنج‌هزارنفری دانش آموزان از موزه دفاع مقدس شهر سمنان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های عکس دفاع مقدس در مدارس و اعزام نمادین به جبهه‌ها ازجمله برنامه‌هایی که طی هفته دفاع مقدس در حوزه آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس استان سمنان بابیان اینکه سومین دوره مجازی معارف دفاع مقدس کارکنان دولت در استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: رتبه استان در حوزه معارف دفاع مقدس مطلوب و در ۹۰ درصد دانشگاه‌های استان این درس تدریس می‌شود لذا ۷۰ رزمنده در سطح دانشگاه‌ها حضور دارند و ۵۰ هزار دانشجو، ۲۸ هزار کارمند و ۲۷ هزار نفر از سربازان پادگان‌ها نیز این درس را فراگرفتند.

سرهنگ سلامی ضمن بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ برنامه در صداوسیما طی هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: ۲۰۰ برنامه در بخش صدا و ۱۰۰ دقیقه در بخش خبری پیش‌بینی شد که علاوه بر آن برنامه سال‌های عاشقی نیز به مدت هشت شب از خود موزه دفاع مقدس با حضور یادگاران دفاع مقدس پخش می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه غبارروبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا انجام می‌شود، افزود: ۴۰ کاروان راویان دفاع مقدس روایت‌گری خیابانی، میدان‌ها و مساجد را انجام می‌دهند که علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری اداره کل زندان‌ها این راویان در زندان‌ها نیز حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان بابیان اینکه در بنیاد حفظ آثار تاکنون ۱۲۰ هزار عکس رزمندگان و دو هزار و ۵۰۰ سند مکتوب استان جمع‌آوری‌شده است، ابراز داشت: تاکنون در بنیاد حفظ آثار اسلامی اطلاعات ۴۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان تهیه شد.

سرهنگ سلامی در ادامه تصریح کرد: دایرة المعارف دفاع مقدس پیشرفت ۴۰ درصدی دارد که تا این مرحله ۵۹۰ مدخل شناسایی شد و ۲۵۰ پرونده از گروه‌های مختلف بر روی آن کارکرده و ۳۵ مقاله بر اساس آن‌ها تهیه‌شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۶۸۰ ساعت مصاحبه از فرماندهان رزمندگان انجام و هشت عنوان کتاب تاریخ شفاهی تدوین‌شده است کتاب‌خانه تخصصی دفاع مقدس ۱۳ هزار جلد کتاب مرجعی در اختیار دارد که برای همگان قابل‌استفاده خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس استان سمنان بابیان اینکه رزمندگان استان در خطوط مقدم جبهه حضور قابل توچهی داشتند و کمتر شهیدی در پشت خط وجود دارد، ابراز داشت: دفاع مقدس اوج اقتدار ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، لذا مردم در این هشت سال باجان و مال خودشان درراه خدا جهاد کردند و به دلیل ایستادگی و بصیرت، عنایت الهی بر ملت ایران ظاهر و پیروزی از آن ملت ایران شد.

سرهنگ سلامی اظهار داشت: در ۴۰ سالگی آغاز هفته دفاع مقدس قرار داریم که هنوز بسیاری از آثار و تجربیات آن دوران برای مردم جذابیت دارد و راهگشای مشکلات امروز است که می‌توان با بهره‌گیری از این ارزش‌ها در برابر دشمنان ایستادگی کرد لذا بر همه لازم است که آن راه مقدس و حماسی رزمندگان را زنده نگه‌دارند چراکه با این امر انقلاب اسلامی زنده خواهند ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha