جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشنامه متعلق به مسلمانان بریتانیایی در مونترال اجرا می شود

حوزه/ نویسنده نمایشنامه ای را درباره دو دوست مسلمان پاکستانی تبار نوشته که پس از حملات تروریستی 2005 به لندن سفر کرده اند و با برخوردهای اسلام هراسی مردم روبرو هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک نمایشنامه جدید که پیرامون زندگی مسلمانان بریتانیایی ساخته شده قرار است به زودی توسط موسسه سیلک رود، یک سازمان عام المنفعه اسلامی در مونترال در کبک کانادا برگزار شود و هدف آن ترویج هنرهای فرهنگی اعلام شده است.

ربیه حسین نویسنده نمایشنامه، آن را درباره دو دوست مسلمان پاکستانی تبار نوشته که پس از حملات تروریستی 2005 به لندن سفر کرده اند. دو کاراکتر اصلی  نمایش با برخوردهای تغییریافته مردم پس از بمب گذاری ها روبرو شده اند. یکی از آنان تصمیم می گیرد که از ریشه های مذهبی خود دور افتاده، درحالی که دیگری حاضر نیست ریشه های فرهنگی خود را انکار کند.

 نمایشنامه قرار است این هفته در تئاتر سنتور افتتاح شود.

 مرسده باروک ، کارگردان نمایش در این باره گفت:  ما تصور می کنیم که این نمایش برای بینندگان در کبک فوق العاده باشد، زیرا برای نخستین بار با چنین برنامه ای روبرو هستند.

باروک گفت: مردم لازم است بفهمند که بحث برانگیزی و جنجال های مردم چه تاثیری برزندگی جوانان مسلمان می گذارند.   

باروک کارگردان نمایشنامه ابراز امیدواری کرد که کودکان و نوجوانان به ویژه از گروه های اقلیت ها در نمایش حضور پیدا کرده و گفت: جوانان که جزئی از یک گروه اقلیت هستند باید خیلی زودتر از گروه های اکثریت با این مبارزات عصر کنونی روبرو شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha