جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزه انقلابی یک حوزه پویا و بالنده در عرصه های علمی، اخلاقی و تبلیغی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا شاخص های انقلابی گری در میان حوزویان هر روز بیشتر تقویت و پررنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که آغاز سال تحصیلی به رسالت مهم طلاب در دوران تحصیل اشاره کرد و گفت: اگر طلبه ای می خواهد امام زمان(عج) از او راضی باشد باید خوب درس بخواند و تزکیه نفس داشته باشد.

وی با بیان این که علم و تقوا در حوزه همسو با هم باید تقویت شود، افزود: وجه تمایز حوزه های علمیه در قیاس با سایر مراکز علمی و آموزشی دنیا توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تقویت مباحث معنوی و تربیتی در حوزه موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب جوان خواهد شد، بیان داشت: طلاب جوان باید به گونه ای رفتار کنند که به الگوهای اخلاقی جامعه تبدیل شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب در کنار علم آموزی نباید رسالت واقعی خود که تبلیغ دین است را فراموش کنند، افزود: طلبه باید به گونه ای بیاموزد تا بتواند آموخته های علمی خود را به جامعه منتقل کند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات لازم برای رونق و تقویت حوزه های علمیه فراهم شده است، گفت: باید از امکاناتی که امروز در حوزه های علمیه است، در جهت علم آموزی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز یکی از وظایف طلاب و روحانیان علاوه بر علم آموزی، آشنایی با شرایط روز جامعه اسلامی است، افزود: یک طلبه باید سطح آگاهی های سیاسی خود را همراه با علم آموزی تقویت کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به مسأله انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت باید در این مسأله مورد تأکید مقام معظم رهبری بسیار جدی و پیشگام باشند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزه انقلابی یک حوزه پویا و بالنده در عرصه های علمی، اخلاقی و تبلیغی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا شاخص های انقلابی گری در میان حوزویان هر روز بیشتر تقویت و پررنگ تر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha