جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام ربانی مرکز خدمات

حوزه/ مرکز خدمات چتر امینی است که همه قشرهای روحانی را تحت پوشش دارد به‌استثنای کسانی که در جایی شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن  ربانی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید برای حوزویان سال پر درخشش و پر برکتی باشد و طلاب و روحانیون بتوانند نسبت به امر تعلیم، تهذیب و خدمت‌رسانی به مردم وظایف خود را بهتر از سال‌های گذشته انجام دهند.

وی گفت: کشور و مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و طلاب و روحانیون به این دلیل که جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند با مشکلات بسیاری زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه در این شرایط، مرکز خدمات احساس و مسئولیت مضاعفی دارد، افزود: از خداوند متعال و از حضرت ولی عصر(عج) استمداد می‌کنیم که به ما این توفیق را عنایت کنند بیشتر از گذشته با دلسوزی و خیرخواهی و تلاش مضاعف در خدمت طلاب و روحانیون باشیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که مبلغان علوم دینی با دغدغه کمتری به وظیفه خود عمل کنند و استادان حوزه نیز با نگرانی کمتری به تدریس بپردازند و طلاب با امنیت خاطری نسبی به درس و بحث خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و اهداف حوزه است گفت: بر اساس این رویکرد تلاش می‌کنیم آنهایی که نقش بیشتری در انجام وظیفه و رسالت طلبگی و حوزوی دارند در بهره‌مندی از خدمات در اولویت باشند.

حمایت از طلاب مناطق محروم از رویکردهای هدفمندی خدمات است

وی بیان کرد: حمایت از طلاب مناطق محروم که ایثارگرانه در این مناطق خدمت می‌کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در راستای رویکرد هدفمندی خدمات است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: تکریم معمرین و از کارافتادگان که دیگر توان ندارند برای خدمت تلاش کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات است و برای همین منظور مدیران مراکز خدمات به صورت دوره‌ای با آنها دیدار می‌کنند و احوالشان را می‌پرسند.

وی به منشور سه ضلعی منابع مرکز خدمت اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای منابع مرکز خدمات بخش حاکمیتی است؛ حاکمیت همانطور که در قبال دانشگاه‌ها و مراکز علمی مسئولیت دارد در قبال مراکز حوزوی نیز مسئولیت دارد و به آنها توجه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در دل مردم جای داشته و با کمک مردم معیشتش تأمین شده است، افزود: ضلع دوم این منشور مردم هستند؛ ارتباط با مردم برای حوزه یک اصل است و سابقه و ریشه تاریخی این ارتباط باید حفظ شود، مردم باید احساس کنند که در زندگی روحانیت سهیم هستند و نقش دارند.

توانمندسازی معیشتی خانواده ها در طرح قرارگاه حضرت خدیجه(س)

رئیس مرکز خدمات حوزه به بحث توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب به عنوان ضلع سوم این منشور اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه خانواده‌های روحانیون، آنها حرفه‌ای را یاد بگیرند تا حداقل بتوانند هزینه‌های زندگی خود را کم کنند و به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

وی به تأسیس قرارگاه حضرت خدیجه(س) در مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: این قرارگاه با الهام از حمایت‌های حضرت خدیجه از رسول‌الله(ص) ایجاد شده است تا شرایطی فراهم شود که خانواده‌ها به کمک همسرانشان بشتابند و بخشی از سختی معیشت را از دوش طلاب عزیز بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، گفت: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای خانوادگی با هدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده، کارگاه‌های مشاوره ویژه زوج‌های جوان طلبه و همایش تلبس جهت آشنایی خانواده‌ها طلاب تازه تلبس با شرایط تعمم از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای خانواده‌ها است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: مرکز خدمات، طلاب خواهر، برادر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و اهل تسنن و همچنین جمع دیگری از طلاب که در این چارچوب‌ها نیستند مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: مرکز خدمات چتر امینی است که همه قشرهای روحانی را تحت پوشش دارد به‌استثنای کسانی که در جایی شاغل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات در بخش سلامت و درمان گفت: با فعالیت‌های مرکز خدمات در حوزه درمان بخش مهمی از دغدغه‌های طلاب و روحانیون کم شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها ازجمله رویکردهای مورد تأکید مرکز خدمات در زمینه بهداشت و سلامت است؛ برگزاری کارگاه‌های بهداشت و سلامت ویژه حوزویان و خانواده‌ها و سنجش سلامت اساتید و طلاب از جمله برنامه‌های مرکز خدمات در راستای این رویکرد است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: امیدواریم مرکز خدمات بتواند در این شرایط سخت به وظیفه خود در یاری طلاب و روحانیون عمل کند و برای موفقیت در این امر نیازمند دعای خیر شما هستیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته خدمت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha