پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کمپین موفق محیط زیستی بانوان مرکز جعفری تورنتو

حوزه/ جمعی از بانوان مرکز جعفری در شهر تورنهیل در تورنتوی کانادا، کمپین ویژه ای برای مدیریت زباله، حفظ محیط زیست و کاهش تاثیر گل خانه ای کربن به راه انداخته و در این امر بسیار موفق بوده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از The Star، یک مسجد محلی در تورنهیل، واقع در تورنتوی کانادا  با ایجاد کمپین ویژه برای کم کردن زباله ها و ضایعات و برگزاری شام های تبلیغاتی به منظور حفظ محیط زیست، موفق شدند تاثیرات گل خانه ای کربن را به حداقل برسانند.

 مرکزی اسلامی جعفری متعلق به شیعیان تورنتو، زمانی آغاز به کار کرد که در سال 2013 متوجه کوهی از زباله های پلاستیکی در شب های ماه مبارک رمضان  شد.

شیلینا جسا در این باره یادآور می شود: ما با خودمان گفتیم که این اشتباه است و از همان روز تصمیم گرفتیم دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.

از آن زمان زنان مسلمان این مرکز کمپینی با نام «تیم بانوان اکو» راه اندازی کردند که متشکل از ده ها مسلمان از جمله جسا بود و در ادامه اقدام به برگزاری شام های سبز در مرکز کردند. اکنون با گذشت 6 سال آن ها نتایج قابل توجهی به دست آورده اند.

 شش سال بعد ، آنها علیرغم هزینه های بالاتر در غذاخوری های شان  از ترکیبی از کارد و چنگال های تجزیه پذیر و قابل استفاده مجدد استفاده می کنند و با وجود هزینه بالاتر گروه های ظرف شوی داوطلب تشکیل داده و زباله ها را نیز جداسازی می کنند.

در مرکز اجتماعی جعفری، بانوان مسلمان مصمم تصمیم گرفتند کیسه های زباله را به حداقل برسانند و به گفته جسا مصرف کیسه های زباله از 20-30 عدد به 2-3 عدد کاهش یافته است.

جسا افزود: ابتدا سردرگمی هایی وجود داشت و مجبور بودیم تابلوهایی بزنیم و گوشزد کنیم اما اکنون همه می دانند چکار باید بکنند. آگاهی بسیار زیادی انجام شده است و من فکر می کنم که تاثیرگذار بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha