جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای کایر: بیش از 10 هزار حادثه ضدمسلمانی در آمریکا از سال 2014

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در گزارش جدیدی اعلام کرده که میزان حملات به مسلمانان در ایالات متحده آمریکا از سال 2014 تا کنون از عدد 10 هزار عبور کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین نهاد حمایت حقوقی از مسلمانان در ایالات متحده اعلام کرد که که آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد وقوع ۱۰ هزار و ۱۵ حمله علیه مسلمانان بوده است.

براساس اطلاعات این شورا، بیشترین حوادث علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ رخ داده اند که  بیش از دو هزار و ۵۹۹ حادثه ثبت شد و این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ رشدی ۹۴ درصدی داشته است.

این گزارش رشد فزاینده رفتارهای اسلام‌هراسانه در سال ۲۰۱۷ را ناشی از فرمان اجرایی‌ ترامپ دانست که طی آن ورود اتباع چند کشور  به ویژه کشورهای مسلمان نشین به ایالات متحده ممنوع اعلام شد. همچنین بر اساس این گزارش، در نیمه نخست سال جاری میلادی (2019) حدود ۷۵۹ حمله علیه مسلمانان ثبت شده است.

شورای کایر در ادامه می افزاید: ۵۰۶ حادثه نیز علیه مساجد دیده می شود که ۱۴۸ مورد آن شامل آتش روشن کردن در خانه خدا، وارد کردن خسارت به مساجد و آتش زدن مساجد بوده است.

این گزارش مذکور با استناد به شکایات مسلمانان و همچنین گزارش های رسیده از سوی اف بی آی بوده است.

زینت آرین، یک عضو شورای کایر دراین خصوص گفت: این گزارش، میزان شیوع و خطرآفرین بودن رشد روز افزون حوادثی را نشان می دهد که علیه مسلمانان در آمریکا انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha