پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) دوقطبی حق و باطل را مشخص کردند، تصریح کرد: دو قطبی سازی جامعه کار غلطی است و همه باید در یک صف باشیم، البته باید دو قطبی حق و باطلی که امام حسین (ع) مشخص کرده اند را دنبال نموده و همواره حامی حق و دشمن باطل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) که در مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد، گفت: اینکه گفته می شود امام حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه است برای همه اهل عالم است و فرهنگ عاشورایی حضرت انسان های زیادی را وارد عرصه دین کرده است.

وی با بیان اینکه شعارهای حضرت امام حسین (ع) جهانی وبین المللی است تصریح کرد: خدای متعال آینده جهان را متعلق به انسان های شایسته و مستضعفان عالم میداند وتاکید می کند مدیریت جهان به دست آنها خواهد بود و سیدالشهدا (ع) نیز برای تحقق آرمان های جهانی و بین المللی خدا قیام کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: رسالت بسیاری از پیامبران الهی منطقه ای و قومی بوده اما رسالت نبی مکرم اسلام (ص) جهانی بوده واز این رو رسالت امام حسین (ع) نیزجهانی است، چرا که برای اصلاح وتحقق کامل آرمان های رسول خدا قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین ادامه داد:شاید این طور تصورشود که چگونه با همه سلاح پیشرفته که در اختیار مستکبران عالم است می توان متصور بود که جهان به دست مستضعفان وانسان های شایسته قرار میگیرد؟ که خدای متعال می فرماید من اراده کرده ام این هدف محقق شود وقطعا این گونه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه خدا اراده کرده است که نور الهی عالم را فرا بگیرد به تشریح آرمان های امام حسین (ع) پرداخت وبیان کرد:سیدالشهدا (ع) نشان داد که برای آرمان های الهی قیام کرده است وبه خاطر همین براساس رضای خدا قیام کردند واز خدا می خواهد آنچه مورد رضایت اوست برایشان پیش بیاورد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد:وقتی از امام حسین(ع) برای یزید بیعت می خواهند حضرت می فرماید من از خاندان نبوت ووارث پیغمبران هستم وکاملا عقبه خود را معرفی می کنند ودر مقابل عقبه یزید را که فرعون، نمرود، ابوسفیان ومعاویه است را نیز معرفی می کنند و میفرمایند یزید شراب خوار است وبه ناحق خون می ریزد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین بیان کرد:سیدالشهدا (ع) سپس می فرمایند هرکس شباهتی با من دارد با هر کسی که شباهتی به یزید دارد بیعت نمی کند واین نسخه حضرت برای همه دوران ها وهمه زمان هاست وتکلیف امروز ما نیز را روشن کرده است.

وی اظهار کرد:مخاطب رسول گرامی اسلام (ص) همه انسان های اهل عالم هستند وامام حسین (ع) برای فرهنگ چراغ هدایت می شوند وبخاطر همین رسالت حضرت همانند جدشان پیغمبر (ص) جهانی وبرای اهل عالم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) دوقطبی حق و باطل را مشخص کردند، تصریح کرد: دو قطبی سازی جامعه کار غلطی است و همه باید در یک صف باشیم، البته باید دو قطبی حق و باطلی که امام حسین (ع) مشخص کرده اند را دنبال نموده و همواره حامی حق و دشمن باطل باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha