پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب گفت: امروز رفتن به برخی از قسمت‌های فضای مجازی که حرف‌های ضاله و گمراه‌کننده دارد مانند کتب ضاله است و همان‌طور که خرید و فروش کتب ضاله حرام است بهره‌گیری از این کتب مجازی هم همین حکم را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت سنگین حوزه علمیه، خطاب به حوزویان، اظهار کرد: این انقلاب برای دهه‌های آینده به شما نیاز دارد و شما باید مبلغ جبهه اسلام در سرتاسر عالم باشید.

وی با تأکید بر ضرورت داشتن صبر و استقامت در مسیر ایفای رسالت طلبگی، گفت: صبر چاشنی طلاب بوده و اگر صبوری نکنیم عالم مفید کارآمد نمی‌شویم؛ ازاین‌رو باید سختی‌ها و کمبودهای طلبگی را تحمل کنیم تا در آینده منشأ اثر باشیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب گفت: باید با سختی‌های طبیعی طلبگی بسازیم تا در آینده عنصر مفیدی برای جامعه باشیم.

وی افزود: در زندگی طلبگی باید صبر مقوم ما بوده و آستانه تحمل خود را افزایش دهیم و خود را برای نیش و کنایه‌ها آماده کنیم؛ چراکه نیش طلبگی نوش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه طلبگی باید با تحمل و صبر توأم باشد، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که صبر ندارد مانند بدنی است که سر ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر توجه به مطالب و درس‌های دریافتی، افزود: امام باقر (ع) در ذیل آیه قرآن که می‌فرماید: «فلینظر الانسان الی طعامه؛ پس باید انسان به سوی طعام خود نظر کند»، می‌فرماید: «فلینظر الانسان الی علمه الذی یأخذه عن من یاخذه» و تأکید می‌کند باید انسان به علمی که اخذ می‌کند نظر کرده و متوجه باشد که از چه کسی دریافت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مراد از طعام، علم است که طعام روح بوده و این طعام جای تأمل و دقت دارد که از چه کسی و چه منبعی دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: طلبه باید نگاه کند علم و استاد او چیست و کیست؛ زیرا طعام فکر علم بوده و طعام روح معرفت است و در مقابل غفلت‌ها هم دل ما و هم فکر ما طعام می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید واردات خود را کنترل کنیم؛ زیرا واردات حوزه منابع علمی است که به اذهان ما وارد می‌شود؛ ازاین‌رو باید به آن‌ها دقت کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز رفتن به برخی از قسمت‌های فضای مجازی که حرف‌های ضاله و گمراه‌کننده دارد مانند کتب ضاله است و همان‌طور که خرید و فروش کتب ضاله حرام است بهره‌گیری از این کتب مجازی هم همین حکم را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید مراقب باشیم علم خود را از کجا می‌گیریم؛ زیرا فضای مجازی پدر و مادر ندارد و استفاده ناصحیح از آن انسان را به ناکجاآباد می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha