پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب قلعه گنج

حوزه/ جمعی از طلاب حوزه علمیه قلعه‌گنج به تاسی از اهل بیت علیهم السلام در ماه محرم، به برپایی مجلس عزا در شهرها و روستاهای جنوب کرمان پرداختند.

حجت‌الاسلام صادق رحمتی، معاون مدرسه علمیه سفیران هدایت اهل‌البیت علیهم‌السلام قلعه‌گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان گفت: طلاب قلعه‌گنج خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را از ابتدای ماه محرم با سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینه‌ها و برپایی خیمه‌های عزا آغاز کرده و کماکان به این امر خداپسندانه ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: در جهت نشر فرهنگ عاشورا و اهداف سیدالشهداء علیه‌السلام، با توجه به حدیث نورانی حضرت رضا علیه السلام «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»، [قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا.» طلاب مدرسه به ایراد سخنرانی، نوحه‌خوانی، قرائت دعا، بیان احکام لازم شرعی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی با کمک اهالی همت گماشته و به نوکری برای دین و اهل بیت مشغولند.

معاون مدرسه علمیه قلعه‌گنج با اشاره به لزوم غنی بودن جلسات عزای امام حسین علیه‌السلام از معارف اهل بیت افزود: متاسفانه امروزه در این جلسات به شدت از فضائل و معارف خاندان عصمت و طهارت کاسته شده است. از این رو طلاب مدرسه در این ایام در تلاشند تا هر چه بیشتر به اشباع عزاداران حسینی از این فضائل نزدیک گردند و به لطف خدا در این راه قدم‌های قابل توجهی نیز برداشته‌اند.

صادق رحمتی در پایان با اشاره به محرومیت و شرایط اقلیمی منطقه ادامه داد: مراسم‌های عزاداری و مداحی ائمه در این مناطق گاه با آفات و مشکلاتی رو به رو است که به امید خدا تلاش مدرسه در سال‌های آتی موجب رفع این آفات گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha