جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ایزانلو

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن ستاد اربعین استان تدابیر لازم برای اعزام 80 مبلغ، 30 قاری قرآن و 30 مداح به موکب‌های اربعین انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، امروز در نشست اعضای کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعینی حسینی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: ترویج و بسط فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع)، نهضت امام حسین (ع) و جهانی‌سازی فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی و تحقق رهنمودها و آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در تعالی و پاسداشت نهضت عاشورا و فرهنگ اربعین ازجمله اهدافی است در ستاد اربعین حسینی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه افزود: همایش جهانی اربعین حسینی در زمینهٔ تعالی معنوی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی و تقویت ایمان، تعمیق معرفت دینی، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی نقش بسیار مؤثری دارد و در این راستا می‌توان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در موکب‌های اربعین این اهداف را به‌خوبی دنبال کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در همایش جهانی اربعین حسینی قابل مشاهده است، مسئله وحدت و اتحاد مسلمانان و همگرایی مذهبی جوامع اسلامی است و بر همان اساس ستاد اربعین تلاش می‌کند تا گفتمان مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی در سرتاسر جهان طنین‌انداز شود.

وی تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی درزمینهٔ ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی و پاسخگویی مناسب به انتظارات زائران حسینی از مواردی بود که در این بررسی شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو تأکید کرد: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی استان خراسان شمالی در حال برنامه‌ریزی و ترغیب مخاطبان برای اعزام حداکثری به همایش اربعین حسینی هستند و به حول و قوه الهی امسال شاهد حضور بیشتر مردم خراسان شمالی در همایش جهانی اربعین حسینی در نجف و کربلا خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ۸۰ مبلغ و مبلغه، ۳۰ نفر مداح و ۳۰ نفر قاری به مدت ۱۲ روز در موکب‌های حسینی برنامه اجرا می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان گفت: این نهاد به‌عنوان متولی کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعینی حسینی استان، در حال پیگیری تسهیل روند اعزام مبلغان، قاریان و مداحان به موکب‌های اربعین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha